Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpartights
You need to log in to create posts and topics.

Jag är kanske extra känslig som jobbat med
medicintillverkning med allt vad det innebär
i klädbyten osv.
Men...
Inte har ni väl samma träningskläder flera ggr?
Speciellt inte om de ser ut så där saltiga...

Har du samma strumpor flera ggr i rad också Pete

Klart man inte tvättar efter varje gång man tränat - ibland kan det ju bli ett par pass om dan...
Så känslig kan man inte vara - men om dom inte får torka i luften så börjar det jäsa o lukta rejält illa då är det ju läge att byta förstås

Jag brukar tvätta varje vecka och eftersom jag har mer än en uppsättning så blir de tvättade mellan passen.

Öhh, jag tvättar mina träningskläder allt för sällan, men det jag hänger upp dem så de torkar efter varje pass och lukten tar fartvinden hand om! 😉

Jag använder bara mina träningskläder en dag. Men jag har samma kläder när jag cyklar hem från jobbet som jag hade när jag cyklade dit. Är det nåt man dragit på sig genom åren så är det en stor träningsklädersgarderob... eller snarare, garderoben är lika

Har också flera uppsättningar så man slipper dra på sig redan använda kläder nästa pass. Känns inte det lite obehagligt? Erbjöd för övrigt min kompis jag cyklade Vätternrundan med att handtvätta mina cykelbyxor för 100:-. Han tackade vänligt men bestämt n

Om man är ute på några dagars multisportstävling tex kan man inte hålla på o fjanta sig med att det är obehagligt att sätta på sig svettiga kläder ... då har man annat att tänka på

Finns det någon annan anledning till att man inte ska ha samma träningskläder flera gånger, förutom att det är lite ofräscht?

Ja det kan jag absolut förstå, men om man gnetar i elljusspåret varannan dag...

Det är hemskt att hamna efter ngn som stinker, gammalt gubb eller kärringsvett.

Likaväl så tvättar jag inte alla plagg mellan all träning. Jag luktar på dem och sen fäller jag mitt avgörande. Det kan bli allt i från en gång till tre. Hur snabbt man fått