Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpartights
You need to log in to create posts and topics.

Om man som jag får förlita sig på tid i tvättstugan och dessutom har begränsat med pengar får man lov att träna flera gånger i samma kläder.

Jag brukar tvätta ändan varje dag oavsett om jag har tränat eller inte.

Jag brukar duscha en gång i månaden oavsett om det behövs eller inte!

Plus att tvätt sliter på kläderna, det hävdar iallafall jag!

En kille i klubben jag tränade i förut tvättade inte sin t-shirt på flera månader utan lät den bara ligga i en skrubb mellan träningarna, det blev rätt nasty ammoniaklukt efter ett tag!

Jag tycker det är skönast att springa i "tights". Köpte nya 3/4 byxor förra veckan. Svarta Adidas med stripes (ca 300:- på Stadium). 3/4 längden är jätteskön så här på sommaren (funkar ju också på vår och höst) men till vintern blir det nått annat, föruto

Ett alternativ till dusch är att skrapa bort den värsta skiten på kroppen med spackelspade.. Då räcker det nog med ett par ggr om året!

Mitt skräckexempel ovan har bara använts två ggr efter senaste tvätten. Missfärgningen verkar ha blivit "ett" med materialet nu, i början var det inte alls så illa.
Dags att byta tvättmedel eller koka i 90 grader en gång. H2SO4 lär också vara bra...

oj, tömmer inlägg (ej till ämnet)

"En kille i klubben jag tränade i förut tvättade inte sin t-shirt på flera månader utan lät den bara ligga i en skrubb mellan träningarna, det blev rätt nasty ammoniaklukt efter ett tag! "

Det där ger starka minnen av småskolans gympaskåp där kläderna hä

Det beror på vilken Chocklad som åsyftas?