Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning barfota och i skor
You need to log in to create posts and topics.

Stig, jag är nästan säker på att fler blir skadad av löpning än av skivbordsarbete.

Det börjar kännas lite meningslöst att diskutera med dig här Stig då du hela tiden hittar på saker som du sen påstår att jag har sagt.

"Om inte din kropp är gjord för löpning, varför håller ni på med detta då? Det är uppenbart skadligt enligt Jacob, som

Oscar Pistorius har dålig känsla i fötterna så han verkar inte optimalt byggd för terränglöpning.

Jacob: Det kanske är så att jag misstolkat dig, men jag fick intrycket av att du menade att kroppen inte var gjord för löpning. Dvs att det då skulle vara bättre att man promenerade istället istället för att springa för att undvika belastningsskador och f

Den mentala inaveln och övriga skador vi får av allt detta datasittande syns inte så snabbt.

Tack Anna! Det är även mitt område - OT & att kapa trådar. Trådmassakern 😀

Angående förhållandet fetma hos föräldrar och barn, så verkar det finnas ett sammanhang redan i fosterstadiet (och i senare år). I så fall kallas det väl inte epigenetiskt arv, men skall man se det som miljöpåverkan?

http://www.ast-ss.se/vetenskaplig_for

Orkar inte läsa igenom hela psedodebatten om vi är "skapta för att springa" eller inte. För mig räcker en sak: vi är ett hårlöst naket djur som föds utan skor och som har den fantastiska och överlägsna evolutionära fördelen att vi har en stor, smart hjärn

Tack för en rolig diskussion!

Ska bli intressant att se hur det blir om några år. Antingen blir fler och fler barfota/minimalistlöpare eller så är det bara en fluga. Att det är så pass jobbigt att ställa om sig till barfotateknik talar emot att det komme

Japp, intressant är förnamnet.

Har själv inbillat mig att det skall gå att öka det kollektiva kunnandet genom bla annat sådana här forum.

Fast läser man expressen så vete f.

http://www.expressen.se/halsa/1.2095558/slipp-smartan-i-foten-med-7-enkla-steg