Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:01Produktionen av röda blodkroppar ökar markant under graviditet.
Det utnyttjade östtyskorna under glansdagarna.
Produktionen av röda blodkroppar ökar markant under graviditet.
Det utnyttjade östtyskorna under glansdagarna.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:22Enligt en föreläsare (Michail Tonkonogis) som jag lyssnade på för ett par år sedan så luckras vissa vävnader upp under en graviditet för att underlätta födseln, bl.a. hinnan som omsluter hjärtmuskeln vilket gör att den kan utvidga sig.
Annars "stelnar" d
Enligt en föreläsare (Michail Tonkonogis) som jag lyssnade på för ett par år sedan så luckras vissa vävnader upp under en graviditet för att underlätta födseln, bl.a. hinnan som omsluter hjärtmuskeln vilket gör att den kan utvidga sig.
Annars "stelnar" d
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:28Utan att vara någon expert tror jag att det finns några graviditetseffekter som kan verka lite hämmande också, typ bäckenbottenuppluckring, som min kusin fick under sin andra graviditet. Det tog år innan hon kunde springa som normalt igen.
Utan att vara någon expert tror jag att det finns några graviditetseffekter som kan verka lite hämmande också, typ bäckenbottenuppluckring, som min kusin fick under sin andra graviditet. Det tog år innan hon kunde springa som normalt igen.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:33= foglossning som gör skitont om man ska tro det kvinnliga släktet. Har man det så slutar man garanterat träna.
(Edit: Ni som vet, vilket är värst: Foglossning eller ryggskott?)
= foglossning som gör skitont om man ska tro det kvinnliga släktet. Har man det så slutar man garanterat träna.
(Edit: Ni som vet, vilket är värst: Foglossning eller ryggskott?)
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:34Här hittade jag lite info som "styrker" mitt tidigare inlägg:
http://www.domnarvet.com/skidsm2008/doc/uthallighet.pdf
Här hittade jag lite info som "styrker" mitt tidigare inlägg:
http://www.domnarvet.com/skidsm2008/doc/uthallighet.pdf
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:39Anders - du säger att "En överviktig persons muskler, leder, ligament - ja hela rörelseapparaten - är upptränad för att i huvudsak statiskt bära upp en tung kropp" - och du säger också att "man blir bra på det man tränar".
Alltså (och det var väl det vi
Anders - du säger att "En överviktig persons muskler, leder, ligament - ja hela rörelseapparaten - är upptränad för att i huvudsak statiskt bära upp en tung kropp" - och du säger också att "man blir bra på det man tränar".
Alltså (och det var väl det vi
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:48Helt rätt Lena!
De flesta överviktiga som jag känner har ett rörelsemönster som också påverkar. Typ tar hissen, går sakta och flåsar i trappor o.s.v. Jag skulle t.o.m. säga att deras övervikt i mångt och mycket beror på deras rörelsemönster - eller snara
Helt rätt Lena!
De flesta överviktiga som jag känner har ett rörelsemönster som också påverkar. Typ tar hissen, går sakta och flåsar i trappor o.s.v. Jag skulle t.o.m. säga att deras övervikt i mångt och mycket beror på deras rörelsemönster - eller snara
Quote from Catharina Brattlin on 6 August 2009, 10:50Foglossning är nog ett elände.
Jag har en vän som fick sitta i rullstol sista tiden, och kommer aldrig att bli helt återställd. Själv hade jag inga sådana, utan lyckades väl dra till mig enbart fördelar av en graviditet. 🙂
Foglossning är nog ett elände.
Jag har en vän som fick sitta i rullstol sista tiden, och kommer aldrig att bli helt återställd. Själv hade jag inga sådana, utan lyckades väl dra till mig enbart fördelar av en graviditet. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:55Hemma hos oss har vi en tydlig arbetsfördelning: Min fru tog hand om foglossningen då det begav sig medans jag tar hand om alla ryggskotten.
Hemma hos oss har vi en tydlig arbetsfördelning: Min fru tog hand om foglossningen då det begav sig medans jag tar hand om alla ryggskotten.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:56Anders:
De flesta som JAG känner har ett rörelsemönster som också påverkar. Typ tar hissen, går sakta och flåsar i trappor o.s.v. Jag skulle t.o.m. säga att deras fysiska hälsa i mångt och mycket beror på deras rörelsemönster - eller snarare brist på rör
Anders:
De flesta som JAG känner har ett rörelsemönster som också påverkar. Typ tar hissen, går sakta och flåsar i trappor o.s.v. Jag skulle t.o.m. säga att deras fysiska hälsa i mångt och mycket beror på deras rörelsemönster - eller snarare brist på rör