Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 11:50Lena: Det är alltid lika kul då någon lyckas få till en allmängiltig formulering som håller. -Du gjorde en riktigt träffsäker sådan alldeles nyss!
Lena: Det är alltid lika kul då någon lyckas få till en allmängiltig formulering som håller. -Du gjorde en riktigt träffsäker sådan alldeles nyss!
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 11:56Bra Anders - jag ville bara få fram ett budskap. Nämligen att på en träningssajt ska vi inte misskreditera tjockisar, här ska vi håna soffpotatisar 😉
Bra Anders - jag ville bara få fram ett budskap. Nämligen att på en träningssajt ska vi inte misskreditera tjockisar, här ska vi håna soffpotatisar 😉
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 12:07Man kan ju undra varför folk rör sig olika.
Ett antagande (av flera) är att om kroppen på längre sikt är hormonellt inställd på lagring, blir man mer sparsam med aktivitet.
Humanstudier på är svåra att göra pga brist på kontroll, man har svårt att mäta
Man kan ju undra varför folk rör sig olika.
Ett antagande (av flera) är att om kroppen på längre sikt är hormonellt inställd på lagring, blir man mer sparsam med aktivitet.
Humanstudier på är svåra att göra pga brist på kontroll, man har svårt att mäta
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 12:24Alltså det här med vikt och löpning igen... Ett praktiskt scenario?
Två kvinnor ungefär lika otränade/tränade (hyffsat otränade) med väldigt liten jogg/löperfarenhet sedan tidigare bestämmer sig för att springa tjejmilen. De har tränat lite spinning och
Alltså det här med vikt och löpning igen... Ett praktiskt scenario?
Två kvinnor ungefär lika otränade/tränade (hyffsat otränade) med väldigt liten jogg/löperfarenhet sedan tidigare bestämmer sig för att springa tjejmilen. De har tränat lite spinning och
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 12:32Den lätta.
Den tunga.
Den lätta.
Den lätta.
Den tunga.
Den lätta.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 12:49Den lätta. Den tunga kommer att skada sig och får återgå till soffan för rehab. Min kloka kompis som nyligen har börjat motionera (och gått med i FB) tar långa promenader och kommer vänta med all form av mer intensiv träning tills han är mogen för det.
Den lätta. Den tunga kommer att skada sig och får återgå till soffan för rehab. Min kloka kompis som nyligen har börjat motionera (och gått med i FB) tar långa promenader och kommer vänta med all form av mer intensiv träning tills han är mogen för det.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 12:55Lena: Jag hånar ingen. Var själv överviktig för två år sen. Har idag två-tre lagom kilo runt magen och mår SKITBRA. (Men har haft en skadeproblematik p.g.a. en för tung kropp.)
Lena: Jag hånar ingen. Var själv överviktig för två år sen. Har idag två-tre lagom kilo runt magen och mår SKITBRA. (Men har haft en skadeproblematik p.g.a. en för tung kropp.)
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:29Eller också är det den lätta som skadar sig för att hon springer för snabbt ;o)
Jag kan intyga att det går utmärkt bra att hålla sig skadefri och vara "en tjockis" och träna 3 månader fram till tjejmilen, från ett grundläge där man förvisso inte varit sä
Eller också är det den lätta som skadar sig för att hon springer för snabbt ;o)
Jag kan intyga att det går utmärkt bra att hålla sig skadefri och vara "en tjockis" och träna 3 månader fram till tjejmilen, från ett grundläge där man förvisso inte varit sä
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:51På 4:e sidan i en diskussion är det helt OK att gå väldigt OT va?
Vill bara påpeka att Fia-Lotta måste ha den högsta profilbilden på hela FunBeat. Du får verkligen jobba för att fylla ut hela rutan när du skriver inlägg...;)
På 4:e sidan i en diskussion är det helt OK att gå väldigt OT va?
Vill bara påpeka att Fia-Lotta måste ha den högsta profilbilden på hela FunBeat. Du får verkligen jobba för att fylla ut hela rutan när du skriver inlägg...;)
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:58Ojdå, det har jag inte tänkt på! (#) Ska hugga av mig lite! 😀
Edit: Fixat. 🙂
Ojdå, det har jag inte tänkt på! (#) Ska hugga av mig lite! 😀
Edit: Fixat. 🙂