Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och vikt
You need to log in to create posts and topics.

Äh, jag blev fast i Lindas praktiska scenario en bit upp, en kvinna 65 kg och en 85 som sprang.

Hur kan man vända och vrida på detta nu då.

Enligt Einstein är massa och energi samma sak. Åtminstone nästan, om massan består av fett. Detta sa visserligen

>Enligt Einstein är massa och energi samma sak. Åtminstone nästan, om massan >består av fett. Detta sa visserligen inte Einstein, men han gjorde så gott han >kunde ändå. Fett innehåller alltså massa energi.

Hoppas du skojar nu.
Fett innehåller mer energi

Jag gillar Johans resonemang. Jag ska aldrig mer beskriva mig själv som tjock, utan energisk 🙂

Peter:

Jag skojade! 🙂

Mycket fysik går nästan att begripa.

Den som gav allmänheten och vetenskapsvärlden föreställningen att relativitetsteori är obegripligt var journalisten Henry Crouch. Det var den journalist som skrev den tongivande artikeln (Ne

Men det stämmer ju att fettet är lagrad kemisk energi, precis som bensin i tanken, eller glykogenet. Men relativistisk energi är onekligen en annan sak ... eller annan storleksorning 😀

Nu har vi i alla fall de två vetenskapliga teorierna tagits upp här på FB som är populärast när det gäller lustiga och/eller kvasivetenskapliga tolkningar: relativitetsteorin och utvecklingsläran.

Och jag väntar fortafarande på mer jordnära resonemang 🙂

Linda J får vänta ett tag på jordnära resonemang, för här kommer en annan av vetenskapens största varbölder: 🙂

Nästan alla dieter (oavsett vilka) har lett till att enstaka personer som följt dieterna har tappat makalöst med kilon. Detta har hänt även f

Einstein sa när man försökte ställa honom till svars för sitt "krökta rum" i universum...dvs dess oändlighet: "Människan hjärna är inte i detta nu konstruerad och färdig att kunna förstå å relatera till denna uppgift"...det behövs miljoner år av hjärnans

Jag har alltid sagt att alla dieter och bantningkskurer fungerar av en enda orsak och det är att de medvetandegör hur mycket man stoppar i sig och det är detta som leder till en viktreducering. Ingenting annat.