Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Härligt! Är det ok för dig börjar jag gärna klockan 10.
Har du några förslag på rundor?

Fornstigen på Lovön (Drottningholm) är rätt trevlig om man gillar terräng och inte har några problem med att det kan vara vått, ca 20 km.
I så fall skulle vi nästan träffas ute på Lovön i stället för att spara lite tid...
Hållplatsen Orangeriet (första ef

Fornstigen låter bra, enl hemsidan är den 18km och mitt kartprogram säger att det är 6km dit hemifrån. Så då får jag precis ihop till mina 30k! (t+)
Och terräng är inte heller fel inför Lidingö. (t+) (t+)

Härligt! Så var och när ska vi ses? Var är "hemma" i ditt fall?

Jag tänkte starta Alviksvägen/Västerled ca 9:30 med mål att vara vid Orangeriet till 10:00 där vi skulle träffas upp om andra tänkte ta sig dit på annat sätt.
Men om alla ändå springer från Alvik kan jag tänka mig 10:00 från Alvik -> Västerled -> Oranger

Jag tänkte göra Åkeshov/Alvik-premiär imorgon. Jag startar vid Orangeriet, antingen 10:00 eller kanske 10:30 om ni andra vill börja 10:00 i Alvik.

Då röstar jag för Orageriet 10:00 så får man ta sig dit på valfritt sätt 🙂

Det låter bra!

Kul, vi syns @ 10!
Jo, hur ser spåret ut runt Lovön? Förutom ev väta, är det väldigt mycket terräng-underlag så man måste springa ovanpå rötter och stenar, eller mer normal skogstig så man kan välja vart man sätter ner fötterna?

Hmm... Om jag inte minns fel är det ganska blandat. En hel del är vanlig grusväg och det mesta av det återstående är hygglig skogsstig. Inte överdrivet backigt.