Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 08:37Roland och K-G,
det är självklart så att löptekniken bara är en liten del i pusslet som gör en bra löpare, och är man nöjd med sin teknik ska man förstås inte ändra på den. Träning är t ex mycket viktigare. Det är ingen som har påstått något annat.Men
Roland och K-G,
det är självklart så att löptekniken bara är en liten del i pusslet som gör en bra löpare, och är man nöjd med sin teknik ska man förstås inte ändra på den. Träning är t ex mycket viktigare. Det är ingen som har påstått något annat.
Men
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 08:50Klas.
OBS! Jag tycker det är bra att det görs undersökningar vad gäller både det ena och andra.
Skrev jag.Jag rackar inte ner, jag tycker det är intressant att läsa ett antal ämnen.
Det behöver ju inte betyda att de ger mig något som i detta fall min l
Klas.
OBS! Jag tycker det är bra att det görs undersökningar vad gäller både det ena och andra.
Skrev jag.
Jag rackar inte ner, jag tycker det är intressant att läsa ett antal ämnen.
Det behöver ju inte betyda att de ger mig något som i detta fall min l
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 09:07K-G, tack (L)
K-G, tack (L)
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 09:11Vill bara flika in i diskussionen något jag tycker saknas, nämligen att det inte är all energi som behövs för framåtdrivningen som måste alstras AKTIVT av löparen. Det finns nämligen en inbyggd fjong i foten/hälsenan som inte kostar något (eller i alla fa
Vill bara flika in i diskussionen något jag tycker saknas, nämligen att det inte är all energi som behövs för framåtdrivningen som måste alstras AKTIVT av löparen. Det finns nämligen en inbyggd fjong i foten/hälsenan som inte kostar något (eller i alla fa
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 09:13Hmmm, fjong?
Hmmm, fjong?
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 10:40"Fjongen" har du mest nytta av i slutfasen av frånskjutet, dvs när poselöparen redan har dragit upp foten..
Men det är inte så att det är en fantastisk mackapär som automatiskt genererar framåtkraft, fast det tror jag heller inte att du menade. Den energ
"Fjongen" har du mest nytta av i slutfasen av frånskjutet, dvs när poselöparen redan har dragit upp foten..
Men det är inte så att det är en fantastisk mackapär som automatiskt genererar framåtkraft, fast det tror jag heller inte att du menade. Den energ
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 19:16Tack Kg för dina ord och jag säger som du, jag rackar inte ner på någon, klart att om man vill ha reda på så mycket som möjligt om löpsteg osv så ska man få det. Jag kan ingenting egetligen om teknik utan det är känslan av att detta funkar, detta är minst
Tack Kg för dina ord och jag säger som du, jag rackar inte ner på någon, klart att om man vill ha reda på så mycket som möjligt om löpsteg osv så ska man få det. Jag kan ingenting egetligen om teknik utan det är känslan av att detta funkar, detta är minst
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 21:00Tack Roland (L).
Tack Roland (L).
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 21:08Annars brukar påskjutet med fjongen följas av andra reaktioner.
Annars brukar påskjutet med fjongen följas av andra reaktioner.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 23:22OK. Då har vi betat av Görans första invändning.
Då tar vi nummer två. Göran skriver: ” * Markkontakt är inte generellt bromsande,”
Var har du läst att Pose säger att markkontakt är generellt bromsande? Det vore förstås ett helt befängt påstående. Utan
OK. Då har vi betat av Görans första invändning.
Då tar vi nummer två. Göran skriver: ” * Markkontakt är inte generellt bromsande,”
Var har du läst att Pose säger att markkontakt är generellt bromsande? Det vore förstås ett helt befängt påstående. Utan