Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 19:33Anders: "Och det är per definition mycket svårt att stå stilla och accelerera samtidigt"
Jag (i alla fall) pratar inte om att stå stilla utan om att springa. Se ovanstående inlägg som säger samma sak som jag men mycket bättre formulerat. Springa är, i pr
Anders: "Och det är per definition mycket svårt att stå stilla och accelerera samtidigt"
Jag (i alla fall) pratar inte om att stå stilla utan om att springa. Se ovanstående inlägg som säger samma sak som jag men mycket bättre formulerat. Springa är, i pr
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 19:46Några skribenter - en av dem jag - hävdar att det inte behövs särskilt mycket frånskjut för att springa långsamt. Att det t.o.m. räcker med ganska lite.
Du går på från allra första början på ett synnerliggen överlägset sätt och hävdar senare att vi påstå
Några skribenter - en av dem jag - hävdar att det inte behövs särskilt mycket frånskjut för att springa långsamt. Att det t.o.m. räcker med ganska lite.
Du går på från allra första början på ett synnerliggen överlägset sätt och hävdar senare att vi påstå
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 21:58Klas: Frånskjutet sker inte nedåt, det sker i riktning bakåt/nedåt. Det går inte att komma ifrån.
Klas: Frånskjutet sker inte nedåt, det sker i riktning bakåt/nedåt. Det går inte att komma ifrån.
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 22:23Göran, det har jag inte förnekat, om du läser vad jag skrev. Frånskjutets riktning ökar från noll grader vertikalt, till 10-20 grader, dvs fortfarande mestadels uppåt. I genomsnitt är riktningen mindre än 10 grader i långdistansfart.
EDIT: Anledningen ti
Göran, det har jag inte förnekat, om du läser vad jag skrev. Frånskjutets riktning ökar från noll grader vertikalt, till 10-20 grader, dvs fortfarande mestadels uppåt. I genomsnitt är riktningen mindre än 10 grader i långdistansfart.
EDIT: Anledningen ti
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 22:46"Göran, det har jag inte förnekat, om du läser vad jag skrev. Frånskjutets riktning ökar från noll grader vertikalt, till 10-20 grader, dvs fortfarande mestadels uppåt. I genomsnitt är riktningen mindre än 10 grader i långdistansfart."
OK, fel av mig. Be
"Göran, det har jag inte förnekat, om du läser vad jag skrev. Frånskjutets riktning ökar från noll grader vertikalt, till 10-20 grader, dvs fortfarande mestadels uppåt. I genomsnitt är riktningen mindre än 10 grader i långdistansfart."
OK, fel av mig. Be
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 22:55Göran, om du läser mitt inlägg en tredje gång, så ser du att jag håller med om att man alstrar kraft framåt med musklerna.
Men om du själv experimenterar genom att falla framåt utan frånskjut och jämför med att falla framåt med frånskjut, till den vinke
Göran, om du läser mitt inlägg en tredje gång, så ser du att jag håller med om att man alstrar kraft framåt med musklerna.
Men om du själv experimenterar genom att falla framåt utan frånskjut och jämför med att falla framåt med frånskjut, till den vinke
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 23:32Klas: Jag har aldrig sagt att du inte KAN alstra framåtkraft genom att utnyttja den lägesenergi som du bygger upp genom att lyfta upp tyngdpunkten efter ett framåtfall, bara att det är dumt och ineffektivt att göra så. Det är inte alls så att gravitatione
Klas: Jag har aldrig sagt att du inte KAN alstra framåtkraft genom att utnyttja den lägesenergi som du bygger upp genom att lyfta upp tyngdpunkten efter ett framåtfall, bara att det är dumt och ineffektivt att göra så. Det är inte alls så att gravitatione
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 06:24Jag skulle bara vilja göra ett utdrag av min dagbok från Sveriges längsta triatlon någonsin, då jag sprang från Treriksröset till Haparanda och därifrån cyklade till Ystad och sedan simmade till Smygehuk. Jag skiver inte detta för att skryta över mig själ
Jag skulle bara vilja göra ett utdrag av min dagbok från Sveriges längsta triatlon någonsin, då jag sprang från Treriksröset till Haparanda och därifrån cyklade till Ystad och sedan simmade till Smygehuk. Jag skiver inte detta för att skryta över mig själ
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 07:43Kanonbra inlägg Roland. (t+)
Nu måste du dock förstå att det finns människor som i all välmening vill oss väl, även om de startar med att en del av det vi gör är fel och lyssnar vi bara på dem så blir vi så mycket bättre.
I detta ämne finns även en civi
Kanonbra inlägg Roland. (t+)
Nu måste du dock förstå att det finns människor som i all välmening vill oss väl, även om de startar med att en del av det vi gör är fel och lyssnar vi bara på dem så blir vi så mycket bättre.
I detta ämne finns även en civi
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 08:14Näe Christer jag blir verkligen inte arg för att någon har annorlunda åsikter. Alla seriösa försök att på ett sakligt sätt försöka ifrågasätta den rådande dogmen kan utveckla vår sport och lyfter därmed FB till vad det är.
Men jag tycker det är väldigt o
Näe Christer jag blir verkligen inte arg för att någon har annorlunda åsikter. Alla seriösa försök att på ett sakligt sätt försöka ifrågasätta den rådande dogmen kan utveckla vår sport och lyfter därmed FB till vad det är.
Men jag tycker det är väldigt o