Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 15:19Om man sätter ett frågetecken efter en mening så kallas det en "fråga" inte ett "påstående".
Om man sätter ett frågetecken efter en mening så kallas det en "fråga" inte ett "påstående".
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 15:20Edit: Din FRÅGA hårddrar resonemanget in absurdum.
Edit: Din FRÅGA hårddrar resonemanget in absurdum.
Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 15:22Nä, det är pudelns kärna!
Nä, det är pudelns kärna!
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 16:31Det stora problemet på detta forum är att man ska använda sig av så mycket begrepp, termer och teorier att man nästan glömmer bort själva springandet. Spring för sjutton så som känns bäst för dig/er, att det finns gurus här som tror att de vet allt, behöv
Det stora problemet på detta forum är att man ska använda sig av så mycket begrepp, termer och teorier att man nästan glömmer bort själva springandet. Spring för sjutton så som känns bäst för dig/er, att det finns gurus här som tror att de vet allt, behöv
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 18:08"Hur kan man förklara att man rör sig framåt utan att använda nån kraft?"
Det är ju accelerationen som kräver en kraft (a=F/m). När man väl är uppe i hastighet så behöver man i horisonell led bara generera kraft nog för att övervinna bromsande krafter, v
"Hur kan man förklara att man rör sig framåt utan att använda nån kraft?"
Det är ju accelerationen som kräver en kraft (a=F/m). När man väl är uppe i hastighet så behöver man i horisonell led bara generera kraft nog för att övervinna bromsande krafter, v
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 18:46Bry dig inte om de olika gurupåståendena, "det är ingen som förstår vad de menar" inte jag i alla fall, och det finns alltid någon/några som ska uttrycka sig på sätt som ingen förstår!!!!
Bry dig inte om de olika gurupåståendena, "det är ingen som förstår vad de menar" inte jag i alla fall, och det finns alltid någon/några som ska uttrycka sig på sätt som ingen förstår!!!!
Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 18:54Eftersom gravitationen drar dig mot marken måste du accelerera hela tiden!
Roland, jag är inte nån guru! Jag är en kille bara något äldre än du som tränar mycket och tycker det är roligt. Men då folk kommer med påståenden som att man inte behöver använda
Eftersom gravitationen drar dig mot marken måste du accelerera hela tiden!
Roland, jag är inte nån guru! Jag är en kille bara något äldre än du som tränar mycket och tycker det är roligt. Men då folk kommer med påståenden som att man inte behöver använda
Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 18:58Kopia
Kopia
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 19:24"Nä, det är pudelns kärna!"
-Atomer, ägg och frukter har kärnor. Hos pudlar kallas det testiklar."Eftersom gravitationen drar dig mot marken måste du accelerera hela tiden!"
-Om jag står stilla på marken motverkas gravitationskraften av en precis lika s
"Nä, det är pudelns kärna!"
-Atomer, ägg och frukter har kärnor. Hos pudlar kallas det testiklar.
"Eftersom gravitationen drar dig mot marken måste du accelerera hela tiden!"
-Om jag står stilla på marken motverkas gravitationskraften av en precis lika s
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 19:26Ber om ursäkt för sen ankomst. Diskussionen spretar åt alla håll. Jag vill komma tillbaka till frågan som startade den här omgången av diskussionen. Att det skulle vara förnuftsvidrigt att tro att man springer genom att falla framåt snarare än genom att s
Ber om ursäkt för sen ankomst. Diskussionen spretar åt alla håll. Jag vill komma tillbaka till frågan som startade den här omgången av diskussionen. Att det skulle vara förnuftsvidrigt att tro att man springer genom att falla framåt snarare än genom att s