Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 16:06Tror helt klart på minst 3-4 långpass innan LL på runt 30 km. Annars verkar ditt upplägg intressant. Nerförslöpp skulle jag oxå träna på för det är många nerförsbackar.
Rock on;)
Tror helt klart på minst 3-4 långpass innan LL på runt 30 km. Annars verkar ditt upplägg intressant. Nerförslöpp skulle jag oxå träna på för det är många nerförsbackar.
Rock on;)
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 16:07Alternativ 2, åtminstone tills vidare. Och kör någon slags kvalitetsinslag på ett av de kortare passen. När tävlingen börjar närma sig lönar det sig nog att köra några riktigt långa pass istället.
Alternativ 2, åtminstone tills vidare. Och kör någon slags kvalitetsinslag på ett av de kortare passen. När tävlingen börjar närma sig lönar det sig nog att köra några riktigt långa pass istället.
Quote from Urban Nilsson on 9 June 2009, 20:57Jag skulle säga båda. Kör det ena vecka ett och det andra veckan efter.
Generellt är regeln 3x30 för en positiv utveckling. Minst 30 minuter, 3 ggr i veckan. Ett av dessa pass bör dock vara längre än 2 timmar (eller trappas upp till det) för längre lopp.
Jag skulle säga båda. Kör det ena vecka ett och det andra veckan efter.
Generellt är regeln 3x30 för en positiv utveckling. Minst 30 minuter, 3 ggr i veckan. Ett av dessa pass bör dock vara längre än 2 timmar (eller trappas upp till det) för längre lopp.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 15:51Lutar faktiskt åt Daniels upplägg.
Har tänkt att köra på följande sätt:
Vecka 1: 2 pass fördelat på
långpass på ca 25 km
10 km lätt distans.Vecka 2: 3 pass fördelat på
10 km lätt distans
backintervaller (ca 8 km inkl uppvärmning/nedjogg)
10 km lätt di
Lutar faktiskt åt Daniels upplägg.
Har tänkt att köra på följande sätt:
Vecka 1: 2 pass fördelat på
långpass på ca 25 km
10 km lätt distans.
Vecka 2: 3 pass fördelat på
10 km lätt distans
backintervaller (ca 8 km inkl uppvärmning/nedjogg)
10 km lätt di
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 18:44Härligt då är vi minst två som fokuserar på flertalet långpass.
Blir helt klart minst en test till på lidingö och då hela banan 30 km i god tid innan.
Lycka till Krister, ser fram emot blogginlägg med dina tankar inför LL.
mvh d
Härligt då är vi minst två som fokuserar på flertalet långpass.
Blir helt klart minst en test till på lidingö och då hela banan 30 km i god tid innan.
Lycka till Krister, ser fram emot blogginlägg med dina tankar inför LL.
mvh d
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 13:38Hur går det med långpassen. Har varit småskadad i vänster hamstring i ca 3 veckor nu, grymt frustrerande. Men skall ut strax och en testrunda.
Hur går er uppladdning bara ca 82 dagar kvar nu.......
mvh d
Hur går det med långpassen. Har varit småskadad i vänster hamstring i ca 3 veckor nu, grymt frustrerande. Men skall ut strax och en testrunda.
Hur går er uppladdning bara ca 82 dagar kvar nu.......
mvh d
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 13:43Allt löper på enligt plan även om det fortfarande känns tungt att springa längre än 20 km. Men det kan ju bero på värmen. Får se på torsdag som är nästa långpassdag.
Allt löper på enligt plan även om det fortfarande känns tungt att springa längre än 20 km. Men det kan ju bero på värmen. Får se på torsdag som är nästa långpassdag.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 13:54Jag har backat efter en liten träningssvacka efter tävling och så direkt en veckas sjukdom på det...
Så i fredags sprang jag 15 km och det var lika tungt som senast jag sprang 20 🙁Kan man skylla på värmen eller är uthålligheten en sån färskvara? (#)
Jag har backat efter en liten träningssvacka efter tävling och så direkt en veckas sjukdom på det...
Så i fredags sprang jag 15 km och det var lika tungt som senast jag sprang 20 🙁
Kan man skylla på värmen eller är uthålligheten en sån färskvara? (#)
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 14:55Kanske en kombination?
Kanske en kombination?
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 16:20Ja, troligen är det väl så - jag känner att jag har svårt att fylla på tillräckligt med vätska i värmen + att jag äter sämre (mindre långsamma kolhydrater) när jag har semester...
Ja, troligen är det väl så - jag känner att jag har svårt att fylla på tillräckligt med vätska i värmen + att jag äter sämre (mindre långsamma kolhydrater) när jag har semester...