Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 01:06Har inte börjat med långpass än, löpningen ligger lite på is just nu i och med tillfällig motivationsbrist samt denna värme. Cyklar och gör annat så jag tror inte jag tappar så mycket kondition men långpassen kommer att bli tunga när jag väl sätter igång
Har inte börjat med långpass än, löpningen ligger lite på is just nu i och med tillfällig motivationsbrist samt denna värme. Cyklar och gör annat så jag tror inte jag tappar så mycket kondition men långpassen kommer att bli tunga när jag väl sätter igång
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 13:09Har haft det lite svårt med motivationen efter Gbg-varvet som varit mitt stora mål för året...
Men nu efter att ha pyntat in anmälningsavgiften den 30 juni har jag fått tillbaka gnistan så smått. Har mer eller mindre enbart kört kuperad löpning, dock ej l
Har haft det lite svårt med motivationen efter Gbg-varvet som varit mitt stora mål för året...
Men nu efter att ha pyntat in anmälningsavgiften den 30 juni har jag fått tillbaka gnistan så smått. Har mer eller mindre enbart kört kuperad löpning, dock ej l
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 23:59Tänkte höra hur det går för er andra oskuldsfulla debutanter.
Här går det väl bra i stora drag. Känns bra att springa och har inte ont någonstans. Har väl sprungit lite för lite, möjligen. Ligger ca 15 km efter mitt mål, men det ska jag försöka fixa till
Tänkte höra hur det går för er andra oskuldsfulla debutanter.
Här går det väl bra i stora drag. Känns bra att springa och har inte ont någonstans. Har väl sprungit lite för lite, möjligen. Ligger ca 15 km efter mitt mål, men det ska jag försöka fixa till
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 10:58Här går det oxså bra, ligger i linje med vad jag planerat, enda oron är att arbetet kan sätta käppar i hjulet för en start i LL, men det får vi verkligen inte hoppas,har ju tränat med LL som huvudmål i år 🙂
När jag väl står där (förhoppningsvis) i start
Här går det oxså bra, ligger i linje med vad jag planerat, enda oron är att arbetet kan sätta käppar i hjulet för en start i LL, men det får vi verkligen inte hoppas,har ju tränat med LL som huvudmål i år 🙂
När jag väl står där (förhoppningsvis) i start
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 14:33Även jag är debutant i LL. Har slitit ordentligt och snittat 3-4 pass i veckan sedan mar/april, då jag bestämde mig för en klassiker. Har haft 2st skador under lite tunga träningsperioder. Först knät och sedan vaden, vaden känns nu helt bra och knät känns
Även jag är debutant i LL. Har slitit ordentligt och snittat 3-4 pass i veckan sedan mar/april, då jag bestämde mig för en klassiker. Har haft 2st skador under lite tunga träningsperioder. Först knät och sedan vaden, vaden känns nu helt bra och knät känns
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 16:00Ligger inte i fas med min planering. Men det är inte försent att ge upp än 😉
Ligger inte i fas med min planering. Men det är inte försent att ge upp än 😉
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 16:27För min del går det bra. Sprang en del långpass i juni, som mest en backig på 21 km, dryga 2 h. Nu följer jag ett träningsprogram baserat på ett fystest. Hittills mest Vo2max-träning, mycket intervaller. Kommer börja med långpass igen nästa vecka, och ste
För min del går det bra. Sprang en del långpass i juni, som mest en backig på 21 km, dryga 2 h. Nu följer jag ett träningsprogram baserat på ett fystest. Hittills mest Vo2max-träning, mycket intervaller. Kommer börja med långpass igen nästa vecka, och ste
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 22:43Jag ligger inte alls i fas med planeringen men är iaf uppe i långpass på 20 km nu.
Har motsatt taktik mot vad Henrik har, jag satsar på långpassen och skippar intervallerna nu.
De sista tre veckorna blir det dock inga långpass så då kan jag kanske få in e
Jag ligger inte alls i fas med planeringen men är iaf uppe i långpass på 20 km nu.
Har motsatt taktik mot vad Henrik har, jag satsar på långpassen och skippar intervallerna nu.
De sista tre veckorna blir det dock inga långpass så då kan jag kanske få in e
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 00:30Jag har sneglat lite på vad ni andra har satt för mål för LL. Kanske är jag en idiot till optimist eller nåt. Mitt mål är under 2:45. Jag började träna seriöst i april. Jag hade förvisso en grund att stå på men ändå.
Jag har sneglat lite på vad ni andra har satt för mål för LL. Kanske är jag en idiot till optimist eller nåt. Mitt mål är under 2:45. Jag började träna seriöst i april. Jag hade förvisso en grund att stå på men ändå.
Quote from Funbeat user on 2 August 2009, 13:53Rickard: Jag började också träna löpning seriöst i April, och har <2.45 som mål. Jag har också fått en känsla av det är lite optimistiskt men ändå vill jag tro att det är ett rimligt mål 🙂 Vad håller du för tempo när du tränat /tävlar på olika distanser?
Rickard: Jag började också träna löpning seriöst i April, och har <2.45 som mål. Jag har också fått en känsla av det är lite optimistiskt men ändå vill jag tro att det är ett rimligt mål 🙂 Vad håller du för tempo när du tränat /tävlar på olika distanser?