Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Tja hur myche smäller du i dig under dom första tvenne timmarna då å hur ser den deliciösa menyn ut....är väl det man först måste fråga sig. Bacon-chips tycker jag är djävligt goda å då inbillar jag mig att dom innehåller en djävla massa ämnen å energi å

Jag äter inget alls under de pass jag springer, har hittills bara haft vatten med mig (nu i sommarvärmen - i vintras sprang jag 17-20 km utan vatten också).

Före passet (1-2 timmar äter jag rejält med kolhydrater, pasta eller gröt beroende på tid på dygn

Mazariner är kanon med snabb glasyr och lite långsammare "kaka". Pröva!?

Om jag ska ut och cykla långt ska jag komma ihåg ditt tips David men inte för löpning, jag är en fegis!

Kolla upp å testa dom här gel-preparaten typ...finns massor nu på marknaden å i olika smaker...20 km utan vätska låter tufft..!? Jag kör 12 km utan å sen måste jag dricka...dvs om jag ska längre...En banan i bakfickan smakar alltid bra efter typ 15 km. Ja

Att byta ut vattnet mot sportdryck är väl det smidigaste, men vilka snabba kolhydrater som helst funkar.

Nu tror jag iofs att om du har välfyllda energilager när du ger dig ut så kan du köra ett tvåtimmarspass utan att fylla på med annat än vatten. Det r

Energi medan man springer - sportdryck, smidigt och enkelt.

Ladda innan med kolhydrater och så, kanske lite sportdryck/banan eller andra snabba kolisar precis innan man sticker ut, sportdryck under löpningen och sen en återställare med vätska och snabba

Kjell; när det var minusgrader ute funkade 20 km i långsamt tempo utan extra vätska - nu gör det inte det!

Pontus; tro mig - jag äter hela tiden 😀 så det känns som att jag kan inte förbereda mig bättre före och fixa 30 km på det, utan nu måste jag fylla

train low - compete high

Har du tänkt springa LL på 2 timmar som ett långpass? Då är du lite out of my league. 🙂

Jag pratade om tvåtimmars långpass i lugnt tempo. På själva tävlingen finns det ingen kolhydratladdning som räcker.

Jag antar att de kör med Enervit i år igen, så