Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör som Stefan, helt utan energitillskott på träningen. Har ibland Resorb i vattnet och inbillar mig att det gör skillnad vid pass över 2h.

Pass under 90 min tar jag inte ens med mig vatten till.

train low - compete high låter ju vettigt. Men jag som är nybörjare behöver ju också vänja magen vid sportdryck så att den inte börjar krångla under loppet?

Glöm inte kolla upp vilken sorts sportdryck som serveras, så att kroppen vänjer sig vid rätt sort. Om det - mot förmodan - inte funkar alls, så klarar man sig nog fint med vatten och någon sorts energi, t.ex. gel.

Det bestående intrycket från mitt första

Backen vid Grönsta är inte så farlig, tycker jag. Eftersom den ligger direkt efter vätskan och är så brant att det knappt går att springa uppför den ligger det väldigt nära till hands att gå. Däremot håller jag med om att den näst sista km är riktigt tung

Äsch, kollade på hemsidan och backarna var inte högre än min tumme.

Apropå det som tidigare nämndes här i tråden, att alla heter Glenn i Göteborg, så vill jag gärna berätta att det vanligaste namnet i Lidingöloppet är Anders.
Kan vara bra att veta när man agerar hejarklack (i backen vid 21 km). Annars tycker jag själv "He

Att ropa "Erik" är bättre för halsen 😉

Erik får du skrika själv när du passerar, för jag kommer INTE att känna igen dig från din bild här på Funbeat.

För övrigt är BÄÄÄÄNNGT väldigt lätt och roligt att ropa.

Men jag brukar chansa lite hej vilt. Ser jag ett gäng äldre gubbs komma i en klunga

Skall kolla om jag får ta med hunden.

Jag kan vara hundvakt 🙂