Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Gelpåsar är väldigt effektiva. De har jag alltid kört de vintrar jag tränat till och åkt vasaloppet. Nu när jag springer brukar ja smälla i mig en kexchoklad efter 15km om jag kör långpass. De är dock så himla torra att man måste skölja ner dom med en mas

Nej Pontus, nu missförstod du mig...

Jag springer idag långpass på 20km på 2 timmar men vill nu kunna öka på den distansen lite till - eller iaf känna att det finns mer kvar i benen att ta av.

Att ställa sig på startlinjen till LL och inte ha sprungit l

Stefan - kan du förtydliga dig lite vad du menar och hur?

Gelpåsar (nåt spec märke?) och Enervit ska testas.

Kexchoklad dissar jag nog på samma sätt som Davids förslag om mazariner - antingen kommer jag sätta smulorna i halsen eller om jag mot förmodan får ner dem så kommer jag kräkas upp dem lika snabbt igen.

Bassettes vingummi är en klassisker.

Men alltså; tugga och springa samtidigt?
Låter helt vansinnigt i mina öron...

Enda energin jag testat på långpass (förutom sportdryck i vätskebältet) är Haribos Persikor, gick alldeles utmärkt att tugga och springa samtidigt !

Betydligt billigare än gel...

Dessa brukar jag köra med. Tar liten plats, smakar bra.

http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/enervit-enervitene-gel.html

"train low - compete high" innebär att man inte tillför kolhydrater under långpass för att vänja kroppen vid låga glykogen-nivåer och då menar vissa forskare, t.ex. Bengt Saltin som jag själv tror mycket på, att man får en bättre träningseffekt även om de

Stefan - då är jag med 🙂 och håller till 100% med dig, just därför som jag sprungit med bara vatten på alla mina långpass nu.

Jag har dock _aldrig_ använt sportdryck eller -gel så jag känner att jag måste testa det på träning för att veta att jag "tål"