Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Att springa så långt som 15 km bara ett par-tre dagar före låter inte alls bra om man inte alltid ligger på den nivån i sin mängdträning. Man brukar väl rekommendera lugna omvårdande pass sista dagarna? Kanske t.o.m. stå över helt sista två för att vara r

Skulle oxå ligga lågt veckan före loppet, med nåt kort stegringspass alt lätt pass. Däremot typ 8 dagar innan kan man ta ett kort långpass typ 15 km i softtempo.

Lycka till med kolhydraterna och glöm inte att under loppet fylla på med salt. Brukar knapra

Jag började med Lilla lidingöloppet för många år sedan, och nu har det blivit 22 st (tror jag) Lidingölopp. Det bästa med Lidingöloppet är att man kan vara snabb eller långsam...det är lika kul för det. I år är jag inte så värst bra tränad, men jag kör än

Min erfarenhet är inte så stor... 2 LL. Men ödmjukhet skola denna bana kräva 🙂 Fy rackarna för alla nerförsbackar som gör att det glöder om lårmusklerna. För att sedan springa uppför.
Ett hett tips, mycket backträning både uppför och nerför. Lägg in en

Drick sportdryck och ät kolhydrater under loppet... Annars blir det garanterat kramp... De första folket står redan efter 15 km, sen märker ni att folk står titt som tätt fram till mål och stretchar mot träden.. Har hört många som varit rädda för mant etc

det äckliga med sportdryck är ju att den fastnar i halsen, tycker jag! slemmigt och dant.. men jag hade problem med kramp på slutet förra året och får väl tvinga ned en mugg eller två.

Det är salterna och själva vätskan i sportdrycken som motverkar kramp, inte kolhydraterna. Men det är ju bra att fylla på med kolhydrater ändå, av andra anledningar.

Med hur stort mellanrum är vätskestationerna placerade? Verkar vara Enervit som sportdryck. Samma dryck som göteborgsvarvet i så fall så det blir inte nån överraskning.

Från LL:s hemsida:
Vätskekontrollerna på 30km-banan serverar preliminärt drycker och tilltugg i nedanstående ordning:
Vid 30 km-starten, Koltorp: Sportdryck och vatten.
24,5 km från målet, Ekholmsnäs: Sportdryck och vatten.
20,5 km från målet, Hustegaholm

P-A L

Jag startade också i 5:30 gruppen men la mig på ett tempo runt 5.45-6 min. Jag hade dessutom 2 sträckor Bellmanstafett i benen från dagen innan så lite stelt var det. Jag gick ca. 1,5 km av de sista 10 och kom in på 2:18. Jag har som målsättning at