Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet vs halvmara
You need to log in to create posts and topics.

Jo jag antar oxå natt mcmillan räknar på slätlöpning.
Tittar man dock på 1:40 så motsvarar det 5:01 i km tid på maran enligt mcmillan så då lgger man ju runt 2:30 på LL
Har kikat lite på förra årets resultat och de som hamnat på 2:30 vilka tider som de tr

Hurm... inte träna terräng så mycket... Gjorde 1:26:25 på halvmara o 39:15 på milen 2007 och sedan LL på 2:17. Då sprang jag 80% terräng hela sommaren. Det är lätt att uttala sig om 30k i terräng om man inte gjort det.

Det knöliga med LL är att det är s

Vet inte vem du refererar till Kalle, men jag tycker att alla verkar ha respekt för LL terräng...
Min plan är att köra mycket av naturstigarna vid kusten som är väldigt backiga. Sedan Skatås milen som har 150 höjdmeter/mil och LL har 80 enligt de tabeller

Kör så det ryker! Men 2.15 är väldigt tufft om du gör halvmaran kring 1.40. LL suger verkligen musten ur benen med alla backar, men det är ett väldigt härligt lopp!

Om du knäcker 2.30 med ordentlig marginal kan du ju alltid ladda om för 2.15 nästa år. Me

LL är tufft. Även jag hade målet inställt på tid mellan 2:15-2:30 när jag sprang förra året. Startade i grupp 6, hade inte brytt mig om att seeda. Kom iväg bra med två multisportare. På 5,5 km paseringen hade jag ca 2000 i placering av ca 13000 löpare . D

Robert. Spring i Änggården istället för skatås så är du närmare sanningen på Lidingöloppet. Dock är 3 varv på skatåsmilen bra att köra som variation 🙂 Skillnaden är att du får vila mer i skatås eftersom du får flacka parti emellanåt. Det får du inte i Ä

@Robert: Jag får bara en känsla av att folk i allmänhet kollat på programmen på marathon.se som jag menar inte alls håller måttet vad gäller, ja allt. För korta långpass, för långsamma intervaller, för korta lätta distanser för mesig veckovolym. Om man då

Har tagit ett HM (Kungsholmen runt) lite snabbare än tänkt och planerat att springa StockholmHM, men LL verkar ganska kul. Har aldrig gillat att springa terräng men har man en gång sagt att man INTE ska, vilket bättre skäl finns det...

Så är det kul att

Det är grymt kul att springa LL. Slår vilken halvmara som helst... 😉

OK, det blir LL senast nästa år. Hur ska jag träna då?
Upp och ner i Hammarbybacken?
Vad är den stora skillnaden?