Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet
You need to log in to create posts and topics.

Inte för att det har med lidingöloppet att göra, men kanske lite kul endå...

Korta versionen:

Styrkeproven är ett cykellopp som går mellan trondheim - olso. Det är 54 bergiga mil i vackra norge. Jag cyklade på 19:39:32 vilket gav mig plats 642 totalt av ca 2000 cyklister. Jag är mycket nöjd, det var betydligt "lättare" än jag f

Ballt! Verkar ruskigt jobbigt, men jag kan verkligen fatta adrenalinkicken mot slutet. Måste vara en löjligt skön känsla att gå imål efter så långt tid! Jag kollade in profilbilden också, tvivlar inte en sekund på att nedförsbacken vid ca 18 mil gick fooo

När gick loppet förresten?

Det gick i midsommarhelgen i år.

Har en story från Kalmar thriathlon också. Brukar dra ut ett mail på jobbet när jag gjort nåt i den stilen. Den dock kortare.

Jag spammar ut den ocskså vetja.

äh verkar inte komma åt mailen just nu.

Styrkepröven var verkligen en fantastisk upplevelse. Jag kommer nog cykla den nästa år också.

54 mil känndes på förhand väldigt väldigt långt. Jag var rätt säker på att jag kunde cykla 40 mil, men dom 14 därefte

Kan tänka mig det! (Att det stärkte självkänslan)

Ja, man får väl helt enkelt ta och damma av sin cykel snart och börja träna på den med. Vore kul att vara med i nåt sånt där nån gång.

Vad har du för sadel som gör att man klarar så långt tid på den uta

Frågan är nog mer vad jag har för häck ;).

Nejmen det gäller att sitta på rätt sätt. Det gäller att försöka sitta på skelettet. Sitter man på muskler domnar man bort så det heter duga.
Därav måste sadeln vara ganska hård (motsägelsefullt?), sen gillar

Har du några länkar eller nåt till vettiga sadlar, vore intressant att se hur dom är utformade.

här är två sadlar som jag tror att jag skulle gilla. Dom är iaf rätt poppis.

http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/ak_secs.cgi?funk=visa_artikel&artgrp=sad&artnr=FIZIK001&limit=000&extra=000&avd=2&varumarke=000&btg=0&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kam