Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMagisk gräns, 1 Mil på 1 Timme
You need to log in to create posts and topics.

Jag kämpar på. Den 7 mars noterade jag 1 tim 1 min och 39 sek på milen i Rocklundaspåret. 10 sek snabbare per km och jag är nere på sub60. Nu känns det som om jag ska klara målet före sommaren. (V)

Grattis Krister! Starkt jobbat (t+)

För några år sen, när jag var 14 så klarade jag 1 mil på 40 min (jag var INTE hälsosam då kan jag ju tillägga). Men jag klarade det 🙂

Så i sommar blir det mitt mål, för jag vet ju att jag klarat det med råge ^^

Krister

Du är helt klart på G mot sub60.
Grattis & häng i. Tror Du tar det innan sommaren (t+)

Hej alla! Har kämpat med igångsättandet snart ett år nu. Löpning, skidor och styrketräning..har försökt bygga uthållighet o därför körde jag Öp men också för att gå ner i vikt..Tagit bort 12 kilo nu..springer , joggar, kvalitetstränar varje dag så gott s

Hej alla!
Kul tråd. Jag har eg som främsta mål att ta mig runt tjejmilen spingandes 😉 men tänkte att ha ett tidsmål kanske inte är så dumt så jag hakar på här!
Är precis inne på min 2a vecka med löpträning överhuvudtaget så jag känner mig lite novis jäm

Börjar att närma mig 6 min/km tempot. Jag kanske skall göra ett försök om jag får hjälp av ett lok!

Jag tror jag är på god väg för sub60 på milen. =) Har mest blivit kortare sträckor under vintern men nu börjar det ju gå att öka på lite igen 🙂
Jag vet att jag orkar springa lite mer än en mil redan men jag har ingen uppfattning om hur snabbt det går.

Efter påskens Åreresa så är det slut på vinterträningen.

Har tränat tung benstyrketräning för skidåkningens skull och bara hållit igång löpningen med ett pass i veckan. Nu blir det lättare vikter på gymmet för benen (fortsätter tungt på överkropp och ar

Precis under 30 på ½milen, utan stopp. Dock var det i backig slinga (2½ vid Kåsjön). Hur mycket påverkar backarna på sluttiden jämför med slättlöpning?
Funderar på att satsa på ett försök på milen. Behöver bara hitta en slät bana och lura med ett lok.