Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 16:20Vad är det man brukar säga.
"Bara för att en ko, kalvar i stallet, kallas det inte för föl, det är en kalv i allafal." 😉
"Eller som vi skåningar säger, han är norrlänning (dvs allt ovanför Hallandsåsen). =)"
Bara en stilla undra. Hur går det för "spe
Vad är det man brukar säga.
"Bara för att en ko, kalvar i stallet, kallas det inte för föl, det är en kalv i allafal." 😉
"Eller som vi skåningar säger, han är norrlänning (dvs allt ovanför Hallandsåsen). =)"
Bara en stilla undra. Hur går det för "spe
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 16:23>Ett lands möjligheter till framgång i idrott består av flera faktorer, det är inte bara populationsgenetik, men du kan inte koppla bort den helt heller.
Det är det jag menar, om man t ex tar Kenya som exempel. Inte nog med att genomsnittskenyanen har g
>Ett lands möjligheter till framgång i idrott består av flera faktorer, det är inte bara populationsgenetik, men du kan inte koppla bort den helt heller.
Det är det jag menar, om man t ex tar Kenya som exempel. Inte nog med att genomsnittskenyanen har g
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 16:32Den stora skillnaden är nog att Kenyanerna inte blir körda till skolan utan använder apostlahästarna istället.
Då har man lättare att urskilja vilka som har förutsättningar att bli bra mellan o lång distanslöpare.När de Skandinaviska barnen har blivit
Den stora skillnaden är nog att Kenyanerna inte blir körda till skolan utan använder apostlahästarna istället.
Då har man lättare att urskilja vilka som har förutsättningar att bli bra mellan o lång distanslöpare.
När de Skandinaviska barnen har blivit
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 16:36Jag har hört att man i stort sett alltid kan hitta mycket större skillnader inom en population än vad man hittar när man tittar på en population mot en annan.
?Undrar om jag skriver som jag tänker?Sen har jag en fundering på om inte barndödligheten kan
Jag har hört att man i stort sett alltid kan hitta mycket större skillnader inom en population än vad man hittar när man tittar på en population mot en annan.
?Undrar om jag skriver som jag tänker?
Sen har jag en fundering på om inte barndödligheten kan
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 16:38Feta å fina!! Hihi, låter som du snackar om spädgrisar på gödning 😀
Feta å fina!! Hihi, låter som du snackar om spädgrisar på gödning 😀
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 16:41Men det finns ju många afrikanska länder där barnen får springa till skolan, Zimbabwe, Tanzania, Uganda, Angola och Kongo t ex, varför är inte de med och tar medaljer då?
Men det finns ju många afrikanska länder där barnen får springa till skolan, Zimbabwe, Tanzania, Uganda, Angola och Kongo t ex, varför är inte de med och tar medaljer då?
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 17:24Tanzania har tagit medaljer!
Zimbabwe, Angola, Kongo och Uganda har haft en ganska stor utslagning av populationen på grund av diverse krig och HIV.
När löpträningen kostar benen på grund av landminor så springer man mindre.
Det finns/fanns en Irländsk
Tanzania har tagit medaljer!
Zimbabwe, Angola, Kongo och Uganda har haft en ganska stor utslagning av populationen på grund av diverse krig och HIV.
När löpträningen kostar benen på grund av landminor så springer man mindre.
Det finns/fanns en Irländsk
Quote from Urban Nilsson on 9 November 2007, 17:36David: Kenyaner brukar skratta när man berättar för dem att de springer 3 mil till skolan. Skolan ligger generellt i samma by. Runt en till två kilometer m a o.
David: Kenyaner brukar skratta när man berättar för dem att de springer 3 mil till skolan. Skolan ligger generellt i samma by. Runt en till två kilometer m a o.
Quote from Funbeat user on 9 November 2007, 18:23Då har de "Busning" utan buss. De får springa till nästa by!
Jag har aldrig varit i Afrika, men Rinkeby har jag varit i!
Jag relaterade till lite olika program på "Dumburken".
Då har de "Busning" utan buss. De får springa till nästa by!
Jag har aldrig varit i Afrika, men Rinkeby har jag varit i!
Jag relaterade till lite olika program på "Dumburken".
Quote from Fredric Lagerström on 9 November 2007, 20:05Okej Anders bohuslänska men han har ju lagt bort Mogadishu dialekten helt.
Jag är urgöteborgare utflyttad till bohuslän. Men jag bor inte i Lisekiiiiiil,
Okej Anders bohuslänska men han har ju lagt bort Mogadishu dialekten helt.
Jag är urgöteborgare utflyttad till bohuslän. Men jag bor inte i Lisekiiiiiil,