Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ett tips är att undvika fiberrik mat 48 timmar innan loppet. Dagarna innan SUM åt jag som vanligt. Till frukost åt jag vitt bröd med jordnöttssmör och blåbärssylt. Kolhydratladdning tror jag inte på alls, det kräver att man vänjer kroppen att "överladda"

Jag kör nog också långa tights, underställströja och sen en t-shirt ovanpå eller kanske bara en långärmad T-shirt.

Jag var nyss och köpte nytt vätskebälte, Nathan Sport Speed 4. Där får jag dock inte plats med så mycket extraprylar. Jag skulle vilja ha

Jag har haft vadproblem sen i juni så jag kan uppenbarligen inga mirakelkurer 🙂 Men det har ändå gått att genomföra en del lopp även om det inte varit helt skönt för vaderna.

The North Face Thresher rekommenderar jag, grym rygga med 2 liters blåsa och där man får plats med det som behövs! 500.- på TNF i Fields.

Sebastian, nu får du sluta pracka på mig TNF-prylar 😀

Hehehe. Kan inte rå för att de gör så schyssta prylar! Threshern funkade skitbra på SUM! Kunde fästa min jacka utanpå tack vare gummibanden

BILD:mirror.altrec.com/images/shop/photos/TNF/36707_m.jpg

Mat dagen innan; Oklart, men om det i Lund finns en schysst pasta med gräddsås á la restaurang Kråkan tar jag det, och sköljer ner det med en god kolhydratrik öl. Det brukar gå bra då. (Och jag är inte det minsta intresserad av några moralkakor om alkohol

Maria: Tack för omnämnandet ;). Tack vare min totala frånvaro av respekt inför distanser så gick det som det gick på SUM. Jag hade i min ENFALD siktat in mig på 5h jämnt! Ack va jag fick äta upp och betala för det...

Man ska inte glömma att det var rikti

Tjusiga ryggsäckar nu har, ska nog kolla runt efter nåt sånt sen.

Allt detta snack om ryggsäckar och jag var tvungen att prova min camelbak för första gången, ett provpass på 3 km. Den är visserligen för mtb men den borde väl gå att springa i. Skulle be

Jag hade inte vågat mig på att springa så långt med en rygga jag inte vet funkar. Kan ju bli en del skav! Har också en Haglöfs Stamina som sitter perfekt! Kommer nog att ha flaskor istället för påse.