Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

"Lugn fart" är ju högst subjektiv och beror ju även på hur många mil i benen man har. För en elitlöpare som snittar 20 mil i veckan och klarar 13 min på 5 km, är 3:45 min/km nog inte ett tempo som känns speciellt lugnt..de joggar nog hellre i 4:30 min/km

spelar man handboll och rör sig mycket i andra sporter blir det nog några mil till. Finns ju ingen lag på att logga allt man gör på Funbeat direkt.

Jag kan inte riktigt förstå hur man dissekerar TS eller Loves förehavanden på ett så kritiskt sätt? Visst

Jag kan förklara för dig varför det finns viss skepsis.

1 Maj 2010 sprang Love en halvmara på 1:38:53. Det är 4:41 min/km.
28 Mars 2011 registrerar Love ett träningspass där han hävdar att han sprungit 16,4 km på 1:00:53. Det är 3:43 min/km. Citat; "Lugn

Om du googlar och det inte finns fler med samma namn så har han hållit på ett tag så utvecklingen nu ser jag inte.

4:45 skulle jag nog kanske fixa men 3:43 håller jag inte så långa sträckor än 🙂 men allt är ju bara ens egen definition.

Om jag springe

Förstår inte det där med att 35 min skulle vara nån sorts elittid få förunnade.

Som aktiv friidrottare en gång i tiden var det lätt att gå en bit under 40 på milen även som sprinter (o med 85 kg att släpa på). Och då låg man löjligt långt efter de i klu

Inte ouppnåeligt i sig, men tämligen omöjligt att nå på några månader. Eller åtminstone extremt riskfyllt. 95% risk att gå sönder är väl ganska lågt räknat för någon som tills alldeles nyligen inte sprang alls.

Så bär det strax av till glamorösa Vårterrängen i Klintehamn - jag har själv en bit kvar till 35, men målet för dagen är att klara det tempot på halva distansen - 5k sub 17.30. Hade 17.40 förra året så det finns hopp, men 38-kilometerspasset i söndags job

Är du inte inne på lite av det jag ville säga? Om man har som mål att bli snabb på 10 km ska man kanske inte träna för marathon o andra långlopp - viilket de flesta löpintresserade här på Funbeat verkar göra. För en o annan skulle nog ett utbyte av långpa

En jämförelse med min klubbkamrat Henrik kan vara intressant. Förra året spöade jag honom ganska klart i Klinte, i år körde han ifrån mig ordentligt. Han tränar just nu runt 5 mil i veckan med ganska mycket intervaller och snabba pass.

Jag har däremot s

Där ser man. Ja, har man maraton som årets mål är det ju inte konstigt att man tycker snabba miltider är svåra att nå!