Quote from Elias Engqvist on 5 April 2011, 22:12Markus:
Att klara 16km på en timme är ju att hålla 16km/h dvs 3:45-tempo
32 minuter på milen är ju 3:12-tempo (jag skrev inte 3:15)
Lars skrev ju att han springer på 32 min (då antog jag att han menade milen) men ändå tyckte han 16km på timmen verkade
Markus:
Att klara 16km på en timme är ju att hålla 16km/h dvs 3:45-tempo
32 minuter på milen är ju 3:12-tempo (jag skrev inte 3:15)
Lars skrev ju att han springer på 32 min (då antog jag att han menade milen) men ändå tyckte han 16km på timmen verkade
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:15Lars har aldrig gjort ens minsta antydan att han skulle tycka 16km @ 3:45 var jobbigare än 10km @ 3:12 (eller 3:15, som du också skrivit). Jag bara reagerade på att du verkade tro detta.
Lars har aldrig gjort ens minsta antydan att han skulle tycka 16km @ 3:45 var jobbigare än 10km @ 3:12 (eller 3:15, som du också skrivit). Jag bara reagerade på att du verkade tro detta.
Quote from Elias Engqvist on 5 April 2011, 22:23Nä, det har du rätt i jag läste kanske lite (för mycket) mellan raderna, OCH jag skrev ju 3:15 en gång 🙂 - men jag klassar nog 85% av mitt årbästa på milen i 16 km som rätt lätt!
Nä, det har du rätt i jag läste kanske lite (för mycket) mellan raderna, OCH jag skrev ju 3:15 en gång 🙂 - men jag klassar nog 85% av mitt årbästa på milen i 16 km som rätt lätt!
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:30Love kanske sprang på ett relativt sätt likt vår käre vän Albert.
Love kanske sprang på ett relativt sätt likt vår käre vän Albert.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:31Jag är beredd att hävda att inte många (om ens någon) löpare i världen kan anse att 3:45/km i 1h hamnar i kategorin "lugn" fart. Inbillar mig att världseliten tränar "lugnt" i farter kring max 4:00. Notera att detta bara är ett antagande. Lars (som ligger
Jag är beredd att hävda att inte många (om ens någon) löpare i världen kan anse att 3:45/km i 1h hamnar i kategorin "lugn" fart. Inbillar mig att världseliten tränar "lugnt" i farter kring max 4:00. Notera att detta bara är ett antagande. Lars (som ligger
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:35Nej jag tror inte de heller. Det är nog snarare så att det bli 2 sådana pass per dag istället 🙂
Nej jag tror inte de heller. Det är nog snarare så att det bli 2 sådana pass per dag istället 🙂
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 00:19Det kanske var så han menade, att han kunnat gå snabbare men inte tog ut sig helt. Allt är ju en definitionsfråga så det är ganska svårt att spekulera hur snabbt han bör springa 10km på bara genom att utgå ifrån ordet "lugnt" från hans noteringar.
Det kanske var så han menade, att han kunnat gå snabbare men inte tog ut sig helt. Allt är ju en definitionsfråga så det är ganska svårt att spekulera hur snabbt han bör springa 10km på bara genom att utgå ifrån ordet "lugnt" från hans noteringar.
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 08:19Intressant med ett helt eget stickspår som diskuterar vilken distinktion Love bör göra mellan lugnt och lätt när han skriver sin träningsdagbok.
Utan att ha någon uppfattning om vår unge väns kapacitet i spåret, om sträckan är korrekt mätt eller han har
Intressant med ett helt eget stickspår som diskuterar vilken distinktion Love bör göra mellan lugnt och lätt när han skriver sin träningsdagbok.
Utan att ha någon uppfattning om vår unge väns kapacitet i spåret, om sträckan är korrekt mätt eller han har
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 08:23Är det verkilgen otänkbar att världseliten inte kan springa lätt på 3:45/km? En maratontid på 2:12 (3:07/km) ger ett VDOT på 77, vilket ger E-pace 3:44/km. (Inte för att jag anser att Daniels ord är lag, men det kanske ger en fingervisning.)
Redigering
Är det verkilgen otänkbar att världseliten inte kan springa lätt på 3:45/km? En maratontid på 2:12 (3:07/km) ger ett VDOT på 77, vilket ger E-pace 3:44/km. (Inte för att jag anser att Daniels ord är lag, men det kanske ger en fingervisning.)
Redigering
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 09:02När jag menar lugnt - betyder det springa avslappnat utan att ta i. Bara rulla på bena i ett naturligt rörelsemönster. Det är förmodligen så att Love har en annan def. för vad ordet lugnt betyder än vad jag har när jag använder det i mina sammanhang. Jag
När jag menar lugnt - betyder det springa avslappnat utan att ta i. Bara rulla på bena i ett naturligt rörelsemönster. Det är förmodligen så att Love har en annan def. för vad ordet lugnt betyder än vad jag har när jag använder det i mina sammanhang. Jag