Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:12Jag tycker att 16km på under timmen låter ganska svettigt. Skulle absolut inte under några omständigheter klassa det som ett lätt pass. Och då gör jag ändå under 32.
Jag tycker att 16km på under timmen låter ganska svettigt. Skulle absolut inte under några omständigheter klassa det som ett lätt pass. Och då gör jag ändå under 32.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:25Instämmer 😛
Instämmer 😛
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:25.
.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:25.
.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 21:25"Statistik mellan könen och ålder är väldigt missvisande då underlagen är så oerhört olika. Rent statistiskt så är det t.ex. väldigt svårt att göra bra maratontider om man bor i Jokkmokk. De tjejer jag känner som verkligen satsar på att bli snabba brukar
"Statistik mellan könen och ålder är väldigt missvisande då underlagen är så oerhört olika. Rent statistiskt så är det t.ex. väldigt svårt att göra bra maratontider om man bor i Jokkmokk. De tjejer jag känner som verkligen satsar på att bli snabba brukar
Quote from Jonny Persson on 5 April 2011, 21:29Ja fast mig veterligen så använder till exempel Wava inte den typen av modeller. Men jag kan ha fel.
Ja fast mig veterligen så använder till exempel Wava inte den typen av modeller. Men jag kan ha fel.
Quote from Elias Engqvist on 5 April 2011, 21:53Nu är jag kanske förvirrad men:
"Jag tycker att 16km på under timmen låter ganska svettigt. Skulle absolut inte under några omständigheter klassa det som ett lätt pass. Och då gör jag ändå under 32."
16km på en timme är ju 3:45-fart
32 minuter på milen
Nu är jag kanske förvirrad men:
"Jag tycker att 16km på under timmen låter ganska svettigt. Skulle absolut inte under några omständigheter klassa det som ett lätt pass. Och då gör jag ändå under 32."
16km på en timme är ju 3:45-fart
32 minuter på milen
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:05Alltså jag hängde upp mig på hans kommentar "lugnt pass" eller "lugnt tempo". Springer man milen på 32min har man inga problem att springa 16,1km på 60min men det går verkligen inte göras och säga att det är ett lätt pass...
Alltså jag hängde upp mig på hans kommentar "lugnt pass" eller "lugnt tempo". Springer man milen på 32min har man inga problem att springa 16,1km på 60min men det går verkligen inte göras och säga att det är ett lätt pass...
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:07"menar du verkligen att 3:45 i 16km är jobbigare än 3:15 i 10?"
Hur lyckades du med den tolkningen Christer? Läs & tänk en gång till.
Själv håller jag 3:30-fart på milen och skulle när dagsformen är som bäst kunna klassa 4min-fart som "lätt", dock aldri
"menar du verkligen att 3:45 i 16km är jobbigare än 3:15 i 10?"
Hur lyckades du med den tolkningen Christer? Läs & tänk en gång till.
Själv håller jag 3:30-fart på milen och skulle när dagsformen är som bäst kunna klassa 4min-fart som "lätt", dock aldri
Quote from Jonny Persson on 5 April 2011, 22:12Tobias: Jag kanske inte skrev det i mitt första inlägg men jag är rätt säker på att jämförelsetabellerna som finns inte är gjorda baserade på bra statistiska modeller utan att tanken är att man utgår från världsrekorden. För varje grupp och sen likställs
Tobias: Jag kanske inte skrev det i mitt första inlägg men jag är rätt säker på att jämförelsetabellerna som finns inte är gjorda baserade på bra statistiska modeller utan att tanken är att man utgår från världsrekorden. För varje grupp och sen likställs