Quote from Karolina Bergsten on 2 July 2007, 08:41Grattis Ida!
Blir avis å inspirerad! Själv hoppas jag på att gå under 55 i sommar, kan kanske använda taxbenen som ursäkt 😉
Grattis Ida!
Blir avis å inspirerad! Själv hoppas jag på att gå under 55 i sommar, kan kanske använda taxbenen som ursäkt 😉
Quote from Jan Lundquist on 2 July 2007, 08:46Jag är också 175 cm lång men kan ännu inte springa så fort 🙁
Jag är också 175 cm lång men kan ännu inte springa så fort 🙁
Quote from Urban Nilsson on 2 July 2007, 09:08I mitt försök att döda löparmyter kommer ett försök här:
Benlängden har inte så mycket med hastigheten att göra. Ta en snubbe som Gebrselassie. Inte riktigt 170 centimeter men sätter världsrekord.
Hemligheten är framför allt två saker: Träningsmetod (ma
I mitt försök att döda löparmyter kommer ett försök här:
Benlängden har inte så mycket med hastigheten att göra. Ta en snubbe som Gebrselassie. Inte riktigt 170 centimeter men sätter världsrekord.
Hemligheten är framför allt två saker: Träningsmetod (ma
Quote from Funbeat user on 2 July 2007, 09:38Tack Daniel, då finns det hopp mao även för alla utan långa fullblodsben (H:) Bara å pinna på alltså för allt vad taxbenen håller. (H:) (Och utrusta sig med tålamod....)
Tack Daniel, då finns det hopp mao även för alla utan långa fullblodsben (H:) Bara å pinna på alltså för allt vad taxbenen håller. (H:) (Och utrusta sig med tålamod....)
Quote from Lars Mörrby on 2 July 2007, 09:58Kanonduktigt Ida!!
Men jag tror inte på det där med benlängden. Jag är 1.89 lång och borde enligt din teori vara gör-snabb, men för lite löpning och för mycket styrketräning har resulterat i en kroppsvikt över 90kg, och det är mycket att kånka runt på. L
Kanonduktigt Ida!!
Men jag tror inte på det där med benlängden. Jag är 1.89 lång och borde enligt din teori vara gör-snabb, men för lite löpning och för mycket styrketräning har resulterat i en kroppsvikt över 90kg, och det är mycket att kånka runt på. L
Quote from Funbeat user on 2 July 2007, 10:24Jag är som Stina, inte så jättesnabb, men över 175 cm lång, det krävs kraft f a flytta en lång kropp också ... så man är inte tvärsäkert snabb f a man är lång.
Däremot undrar jag om det inte spelar roll hur högt "kluven" man är också snarare än totalläng
Jag är som Stina, inte så jättesnabb, men över 175 cm lång, det krävs kraft f a flytta en lång kropp också ... så man är inte tvärsäkert snabb f a man är lång.
Däremot undrar jag om det inte spelar roll hur högt "kluven" man är också snarare än totalläng
Quote from Alva Nordin on 2 July 2007, 10:31Jag gjorde faktiskt som de lärde tipsat om här på funbeat och pinnade på med högre frekvens, var nog därför det gick snabbare än tidigare! Dessutom kändes det mindre tungt. Så att öka stegfrekvensen kan jag definitivt rekommendera!! (t+)
Vad man väger b
Jag gjorde faktiskt som de lärde tipsat om här på funbeat och pinnade på med högre frekvens, var nog därför det gick snabbare än tidigare! Dessutom kändes det mindre tungt. Så att öka stegfrekvensen kan jag definitivt rekommendera!! (t+)
Vad man väger b
Quote from Urban Nilsson on 2 July 2007, 10:48Visst spelar vikt roll men om man har bra syresättning till musklerna så klarar man sig även med lite extralast. Han har också många fler milår (mil och år) i sig och tål mer fartträning.
Problemet är ju att jag vet att jag är snabb men har för få milår
Visst spelar vikt roll men om man har bra syresättning till musklerna så klarar man sig även med lite extralast. Han har också många fler milår (mil och år) i sig och tål mer fartträning.
Problemet är ju att jag vet att jag är snabb men har för få milår
Quote from Urban Nilsson on 2 July 2007, 11:06Allt är väl relativt. Jag vill ju springa maran på 2:10 som Ståhl gjorde på 80-talet. Det kanske jag har möjlighet till om 5-7 år. Milen på 27 är en annan målsättning för framtiden. Nu är jag nöjd om jag gör milen under 40.
Allt är väl relativt. Jag vill ju springa maran på 2:10 som Ståhl gjorde på 80-talet. Det kanske jag har möjlighet till om 5-7 år. Milen på 27 är en annan målsättning för framtiden. Nu är jag nöjd om jag gör milen under 40.
Quote from Funbeat user on 2 July 2007, 11:12Aha, så det är inte en generell riktlinje då? Så det kanske finns hopp för mig att kunna springa i bra fart under en längre tid trots allt? 🙂
(Min definition av bra fart är runt 6:00 min/km och längre tid är mer än en timme)
Aha, så det är inte en generell riktlinje då? Så det kanske finns hopp för mig att kunna springa i bra fart under en längre tid trots allt? 🙂
(Min definition av bra fart är runt 6:00 min/km och längre tid är mer än en timme)