Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilmonstret besegrat
You need to log in to create posts and topics.

Tack Pontus! 🙂

Lady, klart du inte drömde! Du KAN! 1 mil låter så stort och farligt i vissa öron, kanske bara säga 10km? eller 6 miles? Miles är jättebra, de blir inte så många då..hehe 😀

Sprang idag ett 12km lopp inne i SF, och de hade såklart mile-

Grattis till alla superduktiga envetna löpare! Själv tog jag mig i kragen idag och körde lite backträning - det är ibland lite motigt, men det gick jättebra. Framförallt är det kul att variera träningen - dels med de olika löppassen (långpass, distans/tem

Grattis! Det är stort att kunna hantera 10000 meter!

Det är 8000 steg för mej ungefär (jag har räknat). (H:)

Dum fråga kanske, men hur ofta kan man springa så lång? Tittade på olika träningsschema på marathon.se och somliga av dem hamnar frekvent på runt milen eller mer samma vecka.

Det beror väl på

1) Hur van kroppen är vid löpning
2) Hur mycket annan träning man kör

Jag har i alla fall fått förklarat för mig att det inte tjänar något till att ligga och mala milen jämt och samt. Att det inte är speciellt utvecklande, det krävs var

De scheman som ligger på marathon.se handlar mycket om olika sätt att springa långt och länge, bara i olika hastigheter eller i backar, intervaller och så vidare men det känns ändå som att man ska springa (i mina ögon) långa sträckor trots variationen i f

Jag tror du jobbar mer med kondisen om du springer kort och fort, medan du sliter hårdare på "fysiken" om du springer länge. Som du säger så blir man tröttare av att springa fort..... 🙂 Ligger man i ett långsamt tempo kan man ju springa nästan hur länge

>Jag inbillar mig att jag sliter hårdare på kroppen om jag tokspringer 5km än om jag lufsar 10km (det är så det känns iaf), men det kan ju förståss vara ren och skär inbillning eftersom jag är mycket tröttare efter att ha toksprungit.

Du har både rätt oc

Jag är också nybörjare, och har dessutom satt upp ett mål med löpträningen.

Därför; jag tokspringer drygt 5 km en gång per vecka (där jag klockar mig varje gång, med syftet att förbättra tiden), jag lufsar en gång per vecka med veckomål att öka längden