Quote from Lena Bjerlöw on 20 May 2007, 21:46Tack Pontus! 🙂
Lady, klart du inte drömde! Du KAN! 1 mil låter så stort och farligt i vissa öron, kanske bara säga 10km? eller 6 miles? Miles är jättebra, de blir inte så många då..hehe 😀
Sprang idag ett 12km lopp inne i SF, och de hade såklart mile-
Tack Pontus! 🙂
Lady, klart du inte drömde! Du KAN! 1 mil låter så stort och farligt i vissa öron, kanske bara säga 10km? eller 6 miles? Miles är jättebra, de blir inte så många då..hehe 😀
Sprang idag ett 12km lopp inne i SF, och de hade såklart mile-
Quote from Fredrik Johansson on 20 May 2007, 22:52Grattis till alla superduktiga envetna löpare! Själv tog jag mig i kragen idag och körde lite backträning - det är ibland lite motigt, men det gick jättebra. Framförallt är det kul att variera träningen - dels med de olika löppassen (långpass, distans/tem
Grattis till alla superduktiga envetna löpare! Själv tog jag mig i kragen idag och körde lite backträning - det är ibland lite motigt, men det gick jättebra. Framförallt är det kul att variera träningen - dels med de olika löppassen (långpass, distans/tem
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 08:04Grattis! Det är stort att kunna hantera 10000 meter!
Grattis! Det är stort att kunna hantera 10000 meter!
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 10:16Det är 8000 steg för mej ungefär (jag har räknat). (H:)
Det är 8000 steg för mej ungefär (jag har räknat). (H:)
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 11:24Dum fråga kanske, men hur ofta kan man springa så lång? Tittade på olika träningsschema på marathon.se och somliga av dem hamnar frekvent på runt milen eller mer samma vecka.
Dum fråga kanske, men hur ofta kan man springa så lång? Tittade på olika träningsschema på marathon.se och somliga av dem hamnar frekvent på runt milen eller mer samma vecka.
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 13:06Det beror väl på
1) Hur van kroppen är vid löpning
2) Hur mycket annan träning man körJag har i alla fall fått förklarat för mig att det inte tjänar något till att ligga och mala milen jämt och samt. Att det inte är speciellt utvecklande, det krävs var
Det beror väl på
1) Hur van kroppen är vid löpning
2) Hur mycket annan träning man kör
Jag har i alla fall fått förklarat för mig att det inte tjänar något till att ligga och mala milen jämt och samt. Att det inte är speciellt utvecklande, det krävs var
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 15:09De scheman som ligger på marathon.se handlar mycket om olika sätt att springa långt och länge, bara i olika hastigheter eller i backar, intervaller och så vidare men det känns ändå som att man ska springa (i mina ögon) långa sträckor trots variationen i f
De scheman som ligger på marathon.se handlar mycket om olika sätt att springa långt och länge, bara i olika hastigheter eller i backar, intervaller och så vidare men det känns ändå som att man ska springa (i mina ögon) långa sträckor trots variationen i f
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 15:30Jag tror du jobbar mer med kondisen om du springer kort och fort, medan du sliter hårdare på "fysiken" om du springer länge. Som du säger så blir man tröttare av att springa fort..... 🙂 Ligger man i ett långsamt tempo kan man ju springa nästan hur länge
Jag tror du jobbar mer med kondisen om du springer kort och fort, medan du sliter hårdare på "fysiken" om du springer länge. Som du säger så blir man tröttare av att springa fort..... 🙂 Ligger man i ett långsamt tempo kan man ju springa nästan hur länge
Quote from Urban Nilsson on 21 May 2007, 15:46>Jag inbillar mig att jag sliter hårdare på kroppen om jag tokspringer 5km än om jag lufsar 10km (det är så det känns iaf), men det kan ju förståss vara ren och skär inbillning eftersom jag är mycket tröttare efter att ha toksprungit.
Du har både rätt oc
>Jag inbillar mig att jag sliter hårdare på kroppen om jag tokspringer 5km än om jag lufsar 10km (det är så det känns iaf), men det kan ju förståss vara ren och skär inbillning eftersom jag är mycket tröttare efter att ha toksprungit.
Du har både rätt oc
Quote from Catharina Brattlin on 21 May 2007, 16:16Jag är också nybörjare, och har dessutom satt upp ett mål med löpträningen.
Därför; jag tokspringer drygt 5 km en gång per vecka (där jag klockar mig varje gång, med syftet att förbättra tiden), jag lufsar en gång per vecka med veckomål att öka längden
Jag är också nybörjare, och har dessutom satt upp ett mål med löpträningen.
Därför; jag tokspringer drygt 5 km en gång per vecka (där jag klockar mig varje gång, med syftet att förbättra tiden), jag lufsar en gång per vecka med veckomål att öka längden