Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilmonstret besegrat
You need to log in to create posts and topics.

Det verkar som om vi har samma upplägg Sylvia, fast mitt "långpass" är i regel inte över 10 km. (Förutom förra veckan då jag testade 20 km :-)) Jag upplever också att dom olika varianterna hjälper varandra.

Jag härdar min kropp med 2 timmarslånga promenader i stället 😉
Betvivlar att jag kommer att springa 2 timmar under överskådlig tid.

Linn, det betvivlar INTE jag för ett ögonblick. Man KAN träna upp sig...se på mig:-)

En gruppträningsgalen kvinna som räknar allt i BPM och stegkombinationer, älskar kluriga step-klasser och Fame-liknande aerobicsklasser, för att inte tala om att få ut m

Grattis Lady G! Du ser hur långt du kommer så fort! En mil på band skulle nog inte jag fixa!
Då ses vi i augusti eller hur?
Och grattis alla andra som fixat milen eller satt distans-pers!

Tack Lingling! Japp, vi ses på Tjejmilen 😀

Sylvia, låter som mig när jag var i bra löpform och försökte gå på ett gymbox-pass...
Eller spinningpass... särskilt spinningpass, men gick snabbt från 30 min, där jag inte hade en chans att hinna med instruktören, till 90 min effektivt cyklande.

Ni som springer milen på närmare en timme (plus minus ett par minuter), hur gjorde ni för att få upp farten så pass? Hur lång tid tog det? Är det något man ska tänka på? (Nu börjar jag bli ambitiös, ska inte bara springa milen - nu ska det gå fort också!)

Jag sprang ett millopp på 55 minuter förra veckan. Jag har tränat sen nyår, och jag har följt ett träningsprogram på marathon.se.

Kan bero på naturliga gåvor, jag gav mig ut och sprang en testrundanär passterminen tog slut på ca 5 km och klarade det på en halvtimme, kanske liite glädjemätning, sprang sedan TM på 65 minuter - hade kanske kunnat vara bättre om jag ställt mig i rätt st

Skulle jag ordna ett program åt någon som springer milen över timmen och vill in under timmen skulle jag ha med några delar:

- Minst tre pass per vecka.
- Fartpass (i början fartlek men sedan uppblandat med kortare intervaller och snabbpass)
- Styrkepass