Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilmonstret besegrat
You need to log in to create posts and topics.

ja 5 km på 30 min vore bra, men jag springer alltid på små skogsvägar o stigar händer ibland att jag gör en frivolt för det ligger massa grenar överallt 🙁 .
Så det blir att jag måste springa o kolla neråt mycket

😀

Våga låta skillnaden mellan snabbt och långsamt bli ganska stor under fartleken. 1-2 minuter sketasnabbt och sedan 4-5 i sloooowmotion, sedan fullt ös igen, o s v. 4-5 snabba perioder är nog lagom. Det ska ju gå lite fortare än vanligt men man ska int

Gjorde det häromdagen när dottern var hemma ökade en bit sen saktade in, men den dagen var det för varmt o jag var dötrött men ska prova det i morgon. Har ju fått en pulsklocka så jag kan kolla lite på den

>Våga låta skillnaden mellan snabbt och långsamt bli ganska stor under fartleken. 1-2 minuter sketasnabbt och sedan 4-5 i sloooowmotion, sedan fullt ös igen, o s v. 4-5 snabba perioder är nog lagom. Det ska ju gå lite fortare än vanligt men man ska inte k

Jag ruschar och GÅR i mina intervallpass just för att kunna ta ut mej rejält under intervallerna. Det passar mej bäst 🙂

Stolpar blir nog för kort. Gå på klockan istället. 2 minuter är nog lagom.

Gå mellan de snabba delarna var ju ett bra tips! Kanske orkar men jogga lite efter någon minuts gång?

Man ska inte ta ut sig så att man börjar hata snabbhetsträningen. Då hoppar

jag vill inte gå emellan passen är rädd att jag inte orkar börja löpa igen så jag jogga sakta istället

Ingmarie: Om det känns så ska du nog vänta med fartträningen och låta det bli rutin att löpa 8-10 km istället. Du kommer nog att ändå känna av en utveckling i löpningen ett tag. Fartpass kan du lägga in så fort du tappat respekten för milen.

ja jag tror också det är bäst annars kanske man tröttna tack för fina tips

Det är just det som är det svåra, att inte köra så hårt i den snabba delen så man nästan kräks, att avgöra vad som är lagom hårt. Jag läste lite om hastigheterna i FIRST programmet i Sthlm marathon gruppen, kommer inte ihåg riktigt vad det stod men kan ma