Quote from Urban Nilsson on 31 May 2007, 16:50Jag tycker också att det är svårt med hastigheten. Det blir lätt för fort. Jag tror ändå tumregeln är lite under sin maxhastighet när man kör på sträckor kring 5 km. Man orkar ju inte ligga på max hela tiden.
Jag tycker också att det är svårt med hastigheten. Det blir lätt för fort. Jag tror ändå tumregeln är lite under sin maxhastighet när man kör på sträckor kring 5 km. Man orkar ju inte ligga på max hela tiden.
Quote from Fredric Lagerström on 31 May 2007, 19:03Hej.
Jag har märkt att jag brukar ligga på en km tid runt 5 min. när jag tänker att jag ska springa fort kan jag gå ner på ca 4,30 ungefär. Idag tänkte jag ta de lugnt på rundan, km tiden blev ca 4,55. Jag ligger där på min fart och kan inte påverka den s
Hej.
Jag har märkt att jag brukar ligga på en km tid runt 5 min. när jag tänker att jag ska springa fort kan jag gå ner på ca 4,30 ungefär. Idag tänkte jag ta de lugnt på rundan, km tiden blev ca 4,55. Jag ligger där på min fart och kan inte påverka den s
Quote from Funbeat user on 31 May 2007, 21:00Jag försöker köra intervallträningen på gymmets löpband, innan styrketräningen. Är det en bra idé?
Eftersom jag tränar mycket annat än bara löpning blir det ju knappt om med träningsdagar, därför försöker jag kombinera. Löpbandets fartmätare och klocka
Jag försöker köra intervallträningen på gymmets löpband, innan styrketräningen. Är det en bra idé?
Eftersom jag tränar mycket annat än bara löpning blir det ju knappt om med träningsdagar, därför försöker jag kombinera. Löpbandets fartmätare och klocka
Quote from Funbeat user on 31 May 2007, 23:22Det enda som stör mig med löpbandet är den söliga accelerationen. Annars är det säkert ett bra hjälpmedel´, även om jag främst annars använder löpbandet för att försöka lära mig hur snabbt olika farter är.
Som det är nu kan jag sätta iväg ut i elljusspår
Det enda som stör mig med löpbandet är den söliga accelerationen. Annars är det säkert ett bra hjälpmedel´, även om jag främst annars använder löpbandet för att försöka lära mig hur snabbt olika farter är.
Som det är nu kan jag sätta iväg ut i elljusspår
Quote from Urban Nilsson on 1 June 2007, 10:02Det spelar väl ingen roll hur fort det går så länge man känner att man ger järnet.
Det spelar väl ingen roll hur fort det går så länge man känner att man ger järnet.
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 10:11Visst så säger man ända tills man blir omsprungen ... eller frånsprungen ... 😉
Visst så säger man ända tills man blir omsprungen ... eller frånsprungen ... 😉
Quote from Urban Nilsson on 1 June 2007, 10:35He he. Jag menade mest att man inte behöver ha koll på km-tiden. Spring fort bara så blir det ju snabba intervaller under fartleken.
He he. Jag menade mest att man inte behöver ha koll på km-tiden. Spring fort bara så blir det ju snabba intervaller under fartleken.
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 10:41Jo jag ska nog ta itu med det där ... fast just nu ösregar det _verkligen_ och mina långa träningsbyxor ligger hemma i tvättkorgen ... inte väder som får en att längta efter ut på en liten runda!
Jo jag ska nog ta itu med det där ... fast just nu ösregar det _verkligen_ och mina långa träningsbyxor ligger hemma i tvättkorgen ... inte väder som får en att längta efter ut på en liten runda!
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 12:11Under intervallerna betyder det kanske inte så mycket, det där med km-tid men det är lite gosigt att veta om man ska köra ett längre pass. Fastd et kommer säkert med erfarenhet och rutin, får man hoppas.
Under intervallerna betyder det kanske inte så mycket, det där med km-tid men det är lite gosigt att veta om man ska köra ett längre pass. Fastd et kommer säkert med erfarenhet och rutin, får man hoppas.
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 13:35Jag tycker det är jättekul att veta hur fort jag springer - därför älskar jag löpbandet 🙂
Jag tycker det är jättekul att veta hur fort jag springer - därför älskar jag löpbandet 🙂