Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 12:45Christer jo men de va en instruktör och han frågade igår hur man räknade ut maxpulsen 220 - ålder ,
Så här står det -
Din maximala hjärtfrekvens kan räknas ut genom att dra bort ålder från 220. Om du är 32 år blir det 220 -32 = 188 slag, om du är 45 bl
Christer jo men de va en instruktör och han frågade igår hur man räknade ut maxpulsen 220 - ålder ,
Så här står det -
Din maximala hjärtfrekvens kan räknas ut genom att dra bort ålder från 220. Om du är 32 år blir det 220 -32 = 188 slag, om du är 45 bl
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 14:32Jag tror inte att det är någon som säger emot att maxpulsen sjunker med åldern, men grejen är ju den att man inte kan använda den där formeln för alla människor vilken många i denna och otaliga andra trådar försöker påtala.
Om jag går ut och springer all
Jag tror inte att det är någon som säger emot att maxpulsen sjunker med åldern, men grejen är ju den att man inte kan använda den där formeln för alla människor vilken många i denna och otaliga andra trådar försöker påtala.
Om jag går ut och springer all
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 14:33Jag kanske borde nämna att jag är 28 år gammal också 🙂
Jag kanske borde nämna att jag är 28 år gammal också 🙂
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 14:42Erik ,jag vet inte men nu skrev jag vad som stod i den nya kursboken
Erik ,jag vet inte men nu skrev jag vad som stod i den nya kursboken
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 14:45Jaha, nå då måste det ju stämma
Jaha, nå då måste det ju stämma
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 14:56Måste nog hålla med Erik där, står det i en kursbok så är det sant.
Måste nog hålla med Erik där, står det i en kursbok så är det sant.
Quote from ellen olsson on 1 November 2008, 15:08Dags för ett hederligt gammalt bokbål? 😉
Dags för ett hederligt gammalt bokbål? 😉
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 15:25För annars hur ska man svara rätt på proven om det inte stämmer i boken ?= Det är nautilus kursbok ,det står väldigt mycket intressant
För annars hur ska man svara rätt på proven om det inte stämmer i boken ?= Det är nautilus kursbok ,det står väldigt mycket intressant
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 15:53Men skriv den där formeln så får du rätt på ditt prov. Det blir jättebra, fast det hade ju varit roligt om du samtidigt kunde komma till personlig insikt om att den inte stämmer för alla människor. Det behöver du dock inte skriva på ditt prov om du är räd
Men skriv den där formeln så får du rätt på ditt prov. Det blir jättebra, fast det hade ju varit roligt om du samtidigt kunde komma till personlig insikt om att den inte stämmer för alla människor. Det behöver du dock inte skriva på ditt prov om du är räd
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 15:54Madelene: Om verkligheten och kartan inte stämmer överens gäller verkligheten - förutom i skolvärlden, där gäller kartan.... 🙂
Madelene: Om verkligheten och kartan inte stämmer överens gäller verkligheten - förutom i skolvärlden, där gäller kartan.... 🙂