Quote from ellen olsson on 1 November 2008, 15:56Jag tycker att det är en självklarhet att påtala att formeln är kass även på ett prov. Utan feedback så kommer de förmodligen inte att bättra sig.
Jag tycker att det är en självklarhet att påtala att formeln är kass även på ett prov. Utan feedback så kommer de förmodligen inte att bättra sig.
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 20:13Naturligtvis gör man som Fredrik säger. Är det en seriös kurs så borde det rendera guldstjärna om nåt... (fast just guldstjärnor kanske inte är så seriöst)
Naturligtvis gör man som Fredrik säger. Är det en seriös kurs så borde det rendera guldstjärna om nåt... (fast just guldstjärnor kanske inte är så seriöst)
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 00:22Erik tyvärr får inte jag gå på nautilus utbildning ,fick svar igår så jag läser bara för min egen skull ,det sa att det inte fanns plats åt mig
Erik tyvärr får inte jag gå på nautilus utbildning ,fick svar igår så jag läser bara för min egen skull ,det sa att det inte fanns plats åt mig
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 00:23Fia lotta jojo vist det stämmer ,men man tycker ju att de ska stå rätt i boken och inte fel ,men tyvärr står det fel väldigt ofta i böcker
Fia lotta jojo vist det stämmer ,men man tycker ju att de ska stå rätt i boken och inte fel ,men tyvärr står det fel väldigt ofta i böcker
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 13:21Lite flummigt, men en fråga ändå:
Kan man räkna ut sin ungefärliga maxpuls "bakvägen" så att säga ... alltså med hjälp av den faktiska medelpuls man hade under en viss ansträngning?
Då jag t.ex. sprang en halvmara med en medelpuls på 171 under en tid på d
Lite flummigt, men en fråga ändå:
Kan man räkna ut sin ungefärliga maxpuls "bakvägen" så att säga ... alltså med hjälp av den faktiska medelpuls man hade under en viss ansträngning?
Då jag t.ex. sprang en halvmara med en medelpuls på 171 under en tid på d
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 13:50Nej. Du måste göra ett maxpulstest.
Nej. Du måste göra ett maxpulstest.
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 14:53Okej.
Det där med test låter för proffsigt för mig, jag får fortsätta gissa 😉
Okej.
Det där med test låter för proffsigt för mig, jag får fortsätta gissa 😉
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 15:07Yvonne, det är faktiskt inte så svårt att göra ett sådant test själv om du ändå har pulsklocka. Man värmer upp ordentligt och så springer man intervaller uppför en backe för kung och fosterland, ungefär. Det finns säkert folk här som kan ge en mer exakt b
Yvonne, det är faktiskt inte så svårt att göra ett sådant test själv om du ändå har pulsklocka. Man värmer upp ordentligt och så springer man intervaller uppför en backe för kung och fosterland, ungefär. Det finns säkert folk här som kan ge en mer exakt b
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 16:05Aha - det låter ... tungt 😉
Får väl lov att leta upp nån lämplig backe - inte det lättaste då man bor i världens plattaste trakter ...
Aha - det låter ... tungt 😉
Får väl lov att leta upp nån lämplig backe - inte det lättaste då man bor i världens plattaste trakter ...
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 17:47Det behöver inte vara så mycket backe - fast då tar det längre tid innan du når max. Kruxet är tror jag att veta hur fort man ska springa - tillräckligt fort för att benen inte ska ta slut innan, men heller inte för fort så att man går i väggen innan puls
Det behöver inte vara så mycket backe - fast då tar det längre tid innan du når max. Kruxet är tror jag att veta hur fort man ska springa - tillräckligt fort för att benen inte ska ta slut innan, men heller inte för fort så att man går i väggen innan puls