Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:28De siffrorna brukar vanligtvis uppfattas meriterande.
De siffrorna brukar vanligtvis uppfattas meriterande.
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:32Jag skulle också vilja kommentera de hänvisningar till personuppgiftslagen (PuL) som ofta görs när ev behov av moderator diskuteras.
Många har missat att PuL skrevs om 2007. Av praktiska skäl exkluderade man då personuppgifter som anges i löpande text, s
Jag skulle också vilja kommentera de hänvisningar till personuppgiftslagen (PuL) som ofta görs när ev behov av moderator diskuteras.
Många har missat att PuL skrevs om 2007. Av praktiska skäl exkluderade man då personuppgifter som anges i löpande text, s
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:33Anders, det är inte snygg forumetikett att insinuera att jag skulle startat en ny tråd bara för att jag inte gillade åsikterna i den första. Anledningen var att jag fick det tipset i tråden om att göra just på detta sätt, "the funbeat way" eller något lik
Anders, det är inte snygg forumetikett att insinuera att jag skulle startat en ny tråd bara för att jag inte gillade åsikterna i den första. Anledningen var att jag fick det tipset i tråden om att göra just på detta sätt, "the funbeat way" eller något lik
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:47Det kanske skulle finnas ett räkneverk på trådarna för hur många som markerat en tråd ointressant?
Kan ju kännas lite elakt mot trådstartaren, men om det inte syns förrän efter fem eller tio inlägg?
Ser man att väldigt många inte vill läsa mer kanske man
Det kanske skulle finnas ett räkneverk på trådarna för hur många som markerat en tråd ointressant?
Kan ju kännas lite elakt mot trådstartaren, men om det inte syns förrän efter fem eller tio inlägg?
Ser man att väldigt många inte vill läsa mer kanske man
Quote from Camilla Höög on 5 November 2010, 09:49Att starta nya trådar om samma ämne är inte god forumetikett och en moderator skulle slå ihop de trådarna till en. Om en tråd däremot skulle gå helt och skogen så kan det finns någon mening med att starta en ny tråd. I den gamla tråden diskuteras fortfara
Att starta nya trådar om samma ämne är inte god forumetikett och en moderator skulle slå ihop de trådarna till en. Om en tråd däremot skulle gå helt och skogen så kan det finns någon mening med att starta en ny tråd. I den gamla tråden diskuteras fortfara
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:54Lingling, det verkar rätt konstigt. Det uppmuntrar inte direkt till diskussion om smala ämnen, tror jag. Låg intresse är inte samma sak som off-topic.
Om person A startar en diskussion om något ämne, och ett gäng tjöt-rövar kommer in och tar över tråden
Lingling, det verkar rätt konstigt. Det uppmuntrar inte direkt till diskussion om smala ämnen, tror jag. Låg intresse är inte samma sak som off-topic.
Om person A startar en diskussion om något ämne, och ett gäng tjöt-rövar kommer in och tar över tråden
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:59Anders, den första tråden befolkades av personer som aktivt försökte få den att spåra ur. Enligt tipset jag fick skulle det då hjälpa att starta en ny tråd om samma ämne. Och jag får ju säga att det (hintills) har funkat relativt väl. Men alla kanske inte
Anders, den första tråden befolkades av personer som aktivt försökte få den att spåra ur. Enligt tipset jag fick skulle det då hjälpa att starta en ny tråd om samma ämne. Och jag får ju säga att det (hintills) har funkat relativt väl. Men alla kanske inte
Quote from Panama B on 5 November 2010, 09:59Har vi fel förväntningar på diskussionsforum?
Kan vara att diskussioner på funbeat inte passar till att lösa alla världens problem...
1) Funkar bra för svammel
2) Funkar bra för att skriva av sig
3) Funkar bra för enkla frågor typ hur lagar man en punk
Har vi fel förväntningar på diskussionsforum?
Kan vara att diskussioner på funbeat inte passar till att lösa alla världens problem...
1) Funkar bra för svammel
2) Funkar bra för att skriva av sig
3) Funkar bra för enkla frågor typ hur lagar man en punk
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 10:02Det var därför jag funderade på att räkneverket skulle synas efter tio inlägg. Om en tråd växer lavinartat samtidigt som allt fler markerar den som ointressant, så ...
En tråd markeras som ointressant av två skäl:
Ej intressant för mig eftersom den behan
Det var därför jag funderade på att räkneverket skulle synas efter tio inlägg. Om en tråd växer lavinartat samtidigt som allt fler markerar den som ointressant, så ...
En tråd markeras som ointressant av två skäl:
Ej intressant för mig eftersom den behan
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 10:03Magnus S, ja det funkar bra som fikabord och raggningsplats, men sämre som forum om träning. Eller snarare, det funkar ganska bra som träningsforum, förutom om en tråd råkar bli invaderad. Därför tror jag det med små enkla medel går att åstadkomma en förä
Magnus S, ja det funkar bra som fikabord och raggningsplats, men sämre som forum om träning. Eller snarare, det funkar ganska bra som träningsforum, förutom om en tråd råkar bli invaderad. Därför tror jag det med små enkla medel går att åstadkomma en förä