Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatModerator
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en gång lämnat en lista, inte ett forum utan en lista, i samband med att listan bytte moderator.

Det var som att taket trillade ner. Diskussionen som tidigare hade varit öppen och fri blev plötsligt väldigt låst. Alla trådar som uttryckte andra a

En annan liknelse:

Flera personer befinner sig på en middag. En person ställer en fråga. Ett samtal uppstår. Någonstans i samtalet kommer svaret på frågan. Då säger plötsligt någon: Stopp, nu får ni inte prata längre för nu har vi fått svar på frågan.

S

Klart det skall vara fria forum, men det är det där som inte rör ämnet, det där personliga.
Det är därför viktigt att alla får säga sitt så vi kommer fram till hur en bra moderator skulle vara.

Evelyn & sara, om ni nu skuller haft en moderator hur skulle den isåfall fungera.

Jag håller med om allt som du säger Gary. Den enda gången vi behövt moderatorer var då alla rundorna hamnade fel. Och det är ju löst om det händer igen så att man kan låsa tråden.
Kanske kan låsningsfunktionen kompleteras med att man kan "ge bort" en grup

Det jag menar är inte om man har en diskussion,,,då kan den ju fortsätta ganska lång och åt en massa olika håll. Jag menar mer om nån frågar en konkret fråga t.ex: Kan man lägga in planerad träning? Och så får personen ett svar på hur detta går till. Då ä

>Evelyn & sara, om ni nu skuller haft en moderator hur skulle den isåfall fungera.

Det är ju det som är grejen. Jag vill inte ha någon moderator. Tycker det fungerar bra ändå.

bullen: Jag förstår dig, men låst eller inte, finns svaren kvar eller hur, och ganska högt upp i tråden dessutom, och den nya läsaren antingen bestämma sig att jahaa, nu börja det att spåra ut, jag läsa inte vidare, eller så läsa de vidare endå.
Låsa man

Men hur vanligt är det att vi frågar sådana frågor. Det är ju snarare frågor av typen "hur ska jag träna för att få stora vader?" eller "hur ska jag äta" som är vanliga..

Gary: Ja fast jag tycker det är irriterande när jag ser att jag en massa nya inlägg att läsa och så är det helt andra saker än det man trott att det ska vara, eller en massa privata meddelanden nästan som intern-skämt där man inte fattar iallafall. Så av