Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 15:57Tyngre muskler? Ändrar de densiteten menar du?
Att löpare får mer muskler genom att träna överkroppen betyder inte att löpning ger mer muskler.
Tyngre muskler? Ändrar de densiteten menar du?
Att löpare får mer muskler genom att träna överkroppen betyder inte att löpning ger mer muskler.
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 15:57Givetvis får man benmuskler av löpning. Mitt exempel med skidåkare var bara ett försök för att visa att även konditionsträning ger muskler.
Däremot stannar nog den muskeluppbyggnaden som man får genom konditionsträning av när man inte längre ökar belastn
Givetvis får man benmuskler av löpning. Mitt exempel med skidåkare var bara ett försök för att visa att även konditionsträning ger muskler.
Däremot stannar nog den muskeluppbyggnaden som man får genom konditionsträning av när man inte längre ökar belastn
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 15:59Med tyngre avsåg jag att musklernas totala vikt ökar.
Med tyngre avsåg jag att musklernas totala vikt ökar.
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:05Förr i tiden brukade man tala om att löpare fick "osynliga muskler", alltså blev starkare utan synbart större muskelvolym. Jag vet inte om det ligger något i det. Kvinnor som börjar löpträna brukar iofs klaga på att löpningen ger dem spinkigare ben.
Förr i tiden brukade man tala om att löpare fick "osynliga muskler", alltså blev starkare utan synbart större muskelvolym. Jag vet inte om det ligger något i det. Kvinnor som börjar löpträna brukar iofs klaga på att löpningen ger dem spinkigare ben.
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:05Okej, du menar att volymen ökar. Hur mycket muskler tror du man kan lägga på sig genom att springa då?
Okej, du menar att volymen ökar. Hur mycket muskler tror du man kan lägga på sig genom att springa då?
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:06Mikael, antagligen för att de tappar lite fett.
Mikael, antagligen för att de tappar lite fett.
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:13Har ett vagt minne att en sak som brukar hända utan att mängden muskelfiber ökar är att man får mer vatten i musklerna iaf ett tag efter användning ... men t ex kan man alltså tappa lite fett runt midjan, och samtidigt bli lite "stramare" i bålen, alltså
Har ett vagt minne att en sak som brukar hända utan att mängden muskelfiber ökar är att man får mer vatten i musklerna iaf ett tag efter användning ... men t ex kan man alltså tappa lite fett runt midjan, och samtidigt bli lite "stramare" i bålen, alltså
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:15En vältränad löpare har givetvis väldigt svårt att få någon muskeltillväxt genom löpning. Medans en som t.ex. har väldigt klena muskler får muskeltillväxt genom att bara jogga.
Jag kan ta mig själv som exempel. I 25-årsåldern åkte jag på en sjukdom som g
En vältränad löpare har givetvis väldigt svårt att få någon muskeltillväxt genom löpning. Medans en som t.ex. har väldigt klena muskler får muskeltillväxt genom att bara jogga.
Jag kan ta mig själv som exempel. I 25-årsåldern åkte jag på en sjukdom som g
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:41Lingling, innehållet har bättre prestanda för långvarigt muskelarbete. Men musklerna väger inte mer för det.
Krister, man bygger muskler av att gå upp i vikt (om man inte är helt sängliggande), jogging eller ej.
Lingling, innehållet har bättre prestanda för långvarigt muskelarbete. Men musklerna väger inte mer för det.
Krister, man bygger muskler av att gå upp i vikt (om man inte är helt sängliggande), jogging eller ej.
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 16:54Skulle det möjligen kunna vara så att TV-programmets primära målgrupp är de som inte tränar alls idag? Och att dessa personer i själva verket skulle må lite bättre genom att röra sig mer på dagarna samt kanske t o m köra de 3 minutrarna med högintensiv tr
Skulle det möjligen kunna vara så att TV-programmets primära målgrupp är de som inte tränar alls idag? Och att dessa personer i själva verket skulle må lite bättre genom att röra sig mer på dagarna samt kanske t o m köra de 3 minutrarna med högintensiv tr