Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMyter om träning och hälsa
You need to log in to create posts and topics.

Om du bara springer (mycket) och inte ägnar dig åt någon annan (styrke-)träning är det inte omöjligt att du tappar i muskelmassa. Men då går du å andra sidan ner i vikt desto mer.

Om man i ditt exempel är överviktig kan diskuteras, men man väger i alla f

Man är defintitivt löparoptimalt överviktig om inte annat.

skönt att jag inte var ensam om att tycka programmet var uselt! hoppas att jag har otur, men flera av de soffpotatisar jag känner har redan hört av sig och berättat att de hör till de där 20% som träning är negativt för, de behövde inte ens se programmet

Något säger mig att närmare 100% av de som inte har lust att träna kontinuerligt eller hårt kommer att konstatera att de tillhör de 20% som inte svarar på programmets upplägg. Som iofs varken pågick länge eller hårt. För säkerhets skull kommer dom nog ock

Jag såg inte programmet men en kollega som gjorde det började omedelbart med att göra mig sällskap i trappen istället för att ta hissen med de andra. 🙂

Mina icke-tränande arbetskamrater har idag gjort ett schema för att stå vid skrivbordet delar av dagen.

Jo man väger lika mycket, men det är likafullt skillnad på vikt och vikt, när är vikten ett hot mot hälsan - eller som någon var inne på i en tidigare diskussion, när är vikten bara en bieffekt av ett ohälsosamt leverne = för lite motion och för högt int

Om de minskar midjemåttet genom att träna löpning så går de ner i vikt. Man får inte muskler av att springa, och om man inte gått ner i vikt så tror jag det är mer önsketänkande än något annat att man lagt på sig muskler.

Fördelningen fett/muskler ändras

Fördelningen muskler/fett kan dels ändras genom att få tyngre muskler dels genom att bli av med fett. Visst bygger konditionsträning muskler. Löpare som under vintern ägnar sig åt skidåkning bygger upp musklerna i överkroppen.

Så ni menar att man inte får några benmuskler alls av att träna löpning?