Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 10:27Programmet var väldigt tydligt på att vad som är bra ur träningssynpunkt är väldigt individberoende och att variationerna är stora. Det är precis vad jag också brukar hävda. Därför är det otroligt att man år efter år behöver se de här generella träningssc
Programmet var väldigt tydligt på att vad som är bra ur träningssynpunkt är väldigt individberoende och att variationerna är stora. Det är precis vad jag också brukar hävda. Därför är det otroligt att man år efter år behöver se de här generella träningssc
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 10:42Sant, Mikael.
Tibor - nej, vi får verkligen hoppas att programmet inte uppfattas fel av den primära målgruppen (soffpotatisar). Jag tycker iofs att konklusionen - det är nyttigt att träna - var ganska uppenbar, men det finns ju alltid möjlighet till miss
Sant, Mikael.
Tibor - nej, vi får verkligen hoppas att programmet inte uppfattas fel av den primära målgruppen (soffpotatisar). Jag tycker iofs att konklusionen - det är nyttigt att träna - var ganska uppenbar, men det finns ju alltid möjlighet till miss
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 10:44Jag såg också programmet, men skulle vilja ha en del uppföljande analys:
1. Om nu reportern var en "non-responder", dvs en som inte förbättrar sin aeroba förmåga efter att ha cyklat 1 (en) minut i högt tempo 3 gånger i veckan, vilken sorts träning skulle
Jag såg också programmet, men skulle vilja ha en del uppföljande analys:
1. Om nu reportern var en "non-responder", dvs en som inte förbättrar sin aeroba förmåga efter att ha cyklat 1 (en) minut i högt tempo 3 gånger i veckan, vilken sorts träning skulle
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 11:00Tycker också att det kanske mest intressanta var det här med de genetiska förutsättningarna att ta till sig träning. Att det finns variationer kan man väl ana men att de var så påtagliga så att upp till en femtedel av populationen inte svarar alls på kond
Tycker också att det kanske mest intressanta var det här med de genetiska förutsättningarna att ta till sig träning. Att det finns variationer kan man väl ana men att de var så påtagliga så att upp till en femtedel av populationen inte svarar alls på kond
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 13:22Åh nu kände jag att jag (som är långsam och ofta får höra ett "hur svårt kan det vara" ) fick en sån där superfin ursäkt i present för varför jag inte blir snabbare trots att jag tränar (antagligen både fel och på tok för lite, men det hör ju inte hit nu
Åh nu kände jag att jag (som är långsam och ofta får höra ett "hur svårt kan det vara" ) fick en sån där superfin ursäkt i present för varför jag inte blir snabbare trots att jag tränar (antagligen både fel och på tok för lite, men det hör ju inte hit nu
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 13:28Är inte många av dom där 20 % på motionsloppen?
Är inte många av dom där 20 % på motionsloppen?
Quote from Jonny Persson on 2 October 2012, 13:35Nu kan jag inte hålla mig längre. Han svarade inte på just deras metod för att öka maximal syreupptagningsförmåga MEN han ökade uthålligheten vilket också är en typ av respons.
Att olika individer reagerar olika på träningsmetoder är ingen nyhet och jag
Nu kan jag inte hålla mig längre. Han svarade inte på just deras metod för att öka maximal syreupptagningsförmåga MEN han ökade uthålligheten vilket också är en typ av respons.
Att olika individer reagerar olika på träningsmetoder är ingen nyhet och jag
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 13:49Jag var lite fascinerad av det där med att "folk ligger på samma vikt fast de börjar träna", (det lilla jag såg ungefär) det är så typiskt enkelspårigt, roade sig ingen med att samtidigt mäta dem med ett måttband? Rentav såna där tänger, caliper? för inge
Jag var lite fascinerad av det där med att "folk ligger på samma vikt fast de börjar träna", (det lilla jag såg ungefär) det är så typiskt enkelspårigt, roade sig ingen med att samtidigt mäta dem med ett måttband? Rentav såna där tänger, caliper? för inge
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 13:53Varför inte, om man äter så mycket som den ökade energiförbrukningen så står man stilla i vikt?
Att man skulle lägga på sig märkbart med muskler via löpning har jag svårt att tro. Det kräver normalt extra styrketräning.
Vikt är vikt, även om man mäter m
Varför inte, om man äter så mycket som den ökade energiförbrukningen så står man stilla i vikt?
Att man skulle lägga på sig märkbart med muskler via löpning har jag svårt att tro. Det kräver normalt extra styrketräning.
Vikt är vikt, även om man mäter m
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 13:57Nej man lägger inte på sig mycket musker överallt av att springa det är ett som är säkert 🙂 ("bodybuilders are lousy runners" "-But never as silly as a runner doing bench ..." ) men det händer saker i benen, och rumpan, inte på en gång, men det händer
Nej man lägger inte på sig mycket musker överallt av att springa det är ett som är säkert 🙂 ("bodybuilders are lousy runners" "-But never as silly as a runner doing bench ..." ) men det händer saker i benen, och rumpan, inte på en gång, men det händer