Quote from Elias Engqvist on 28 May 2009, 09:08Anna-Carolina: Ett Ont gör inte ett annat bättre - jag är emot annan miljöförstöring också, sopsorterar osv... men nu pratar vi om rökning och en av huvudaspekterna på rökning är just att det är
1. Extremt hälsofarligt för den som röker.
2. Farligt för d
Anna-Carolina: Ett Ont gör inte ett annat bättre - jag är emot annan miljöförstöring också, sopsorterar osv... men nu pratar vi om rökning och en av huvudaspekterna på rökning är just att det är
1. Extremt hälsofarligt för den som röker.
2. Farligt för d
Quote from Jan Lundquist on 28 May 2009, 09:22"Tänk att det ska vara så jävla trendigt att tjata om hur farligt rökning är? Precis som det det sagts i tråden här så tror jag nog att att de som röker vet om att det är farligt att röka. Jag tycker att de som håller på att tjata på rökare om hälsorisker
"Tänk att det ska vara så jävla trendigt att tjata om hur farligt rökning är? Precis som det det sagts i tråden här så tror jag nog att att de som röker vet om att det är farligt att röka. Jag tycker att de som håller på att tjata på rökare om hälsorisker
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 09:27Om det ska vara nödvändigt att ta upp allt som är dåligt med rökning vid varje tillfälle är det inte möjligt att diskutera om rökning, det kommer ju alltid utmynna i att komma fram till att det är skit helt enkelt. Enda möjligheten att kunna diskutera om
Om det ska vara nödvändigt att ta upp allt som är dåligt med rökning vid varje tillfälle är det inte möjligt att diskutera om rökning, det kommer ju alltid utmynna i att komma fram till att det är skit helt enkelt. Enda möjligheten att kunna diskutera om
Quote from Elias Engqvist on 28 May 2009, 09:39Finns det nån annan aspekt på rökning än att den är dålig?
Det enda man kan diskutera vad gäller rökning är väl på vilka sätt den är dålig och konsekvenser av det. Tex hur man bör göra för att sluta, hur man bör göra för att folk ska sluta osv...
Finns det nån annan aspekt på rökning än att den är dålig?
Det enda man kan diskutera vad gäller rökning är väl på vilka sätt den är dålig och konsekvenser av det. Tex hur man bör göra för att sluta, hur man bör göra för att folk ska sluta osv...
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 09:49Ja uppenbarligen, då tråden startade som en diskussion om träning och rökning. Det finns betydligt fler forum och webbsidor för att diskutera om hur man kan gå tillväga för att sluta. Om trådskaparen var ute efter det hade hon nog sökt efter det.
Istället
Ja uppenbarligen, då tråden startade som en diskussion om träning och rökning. Det finns betydligt fler forum och webbsidor för att diskutera om hur man kan gå tillväga för att sluta. Om trådskaparen var ute efter det hade hon nog sökt efter det.
Istället
Quote from Elias Engqvist on 28 May 2009, 10:00OK, jag vänder lite på det - Miss Flugvikt: Det första (och sista) du ska göra som rökande löpare är att sluta röka. Det kommer att få dig att må bättre, springa fortare, orka längre, känna dofter, slippa gå ut från en massa lokaler alltsom oftast för att
OK, jag vänder lite på det - Miss Flugvikt: Det första (och sista) du ska göra som rökande löpare är att sluta röka. Det kommer att få dig att må bättre, springa fortare, orka längre, känna dofter, slippa gå ut från en massa lokaler alltsom oftast för att
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 10:14Inte för att svara i hennes namn men har du Christer ens läst hennes första inlägg? "Har som ambition att sluta röka" och "Tacksam för alla tips (bortsett från tjat om att sluta röka)" borde väl vara tillräckligt svar?
Som sagt, det finns fler saker en rö
Inte för att svara i hennes namn men har du Christer ens läst hennes första inlägg? "Har som ambition att sluta röka" och "Tacksam för alla tips (bortsett från tjat om att sluta röka)" borde väl vara tillräckligt svar?
Som sagt, det finns fler saker en rö
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 10:47Jag tycker det är bra med TJAT om sluta röka, att motionera, etc. I varje enskild situation blir det förvisso ofta "tjat" och fungerar inte alltid så bra, men den totala effekten av detta blir ju att "samhällets åsikt" tydligt trummar för rökstopp och DET
Jag tycker det är bra med TJAT om sluta röka, att motionera, etc. I varje enskild situation blir det förvisso ofta "tjat" och fungerar inte alltid så bra, men den totala effekten av detta blir ju att "samhällets åsikt" tydligt trummar för rökstopp och DET
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 10:53Precis som Patrik säger så framgår det tydligt i trådens inledning att jag har för avsikt att sluta röka, så vad Christer och flera andra sysslar med är att slå in öppna dörrar (t-).
Det finns ingen rökare eller fd rökare i tråden som tar rökningen i fö
Precis som Patrik säger så framgår det tydligt i trådens inledning att jag har för avsikt att sluta röka, så vad Christer och flera andra sysslar med är att slå in öppna dörrar (t-).
Det finns ingen rökare eller fd rökare i tråden som tar rökningen i fö
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 11:23Återigen klarar jag inte att hålla fingrarna från tangentbordet. Detta är inte egna erfarenheter utan mer en kommentar till andras kommentarer.
Det som ofta missuppfattas i samband med sådana här diskussioner är vad statistiken säger kontra vad anekdote
Återigen klarar jag inte att hålla fingrarna från tangentbordet. Detta är inte egna erfarenheter utan mer en kommentar till andras kommentarer.
Det som ofta missuppfattas i samband med sådana här diskussioner är vad statistiken säger kontra vad anekdote