Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Annika.

Äh, alla vet att det är tufft att röka.

Ironi kan vara svårt att läsa av i skrift.

Jag tycker, som Annika Ödmark Larsson, att det är bra att även rökare tränar. Allt man gör för sin hälsa är bra oavsett om man röker, är överviktig eller är en renlevnadsmänniska. Jag försvarar inte rökningen eller rökare (är ickerökare själv och avskyr r

Tänk så många människor som börjar röra på sig för att de har övervikt.
Oavsett hur mycket de går ner mår de bättre av rörelse.
Denna vinkling är vanlig vad gäller övervikt.

Varför inte samma approach gentemot rökare:
Börja röra på dig så mår du bättre.

Jag har liknande upplevelser både med min pappa och svärmor...

Anna-Carolina: Vad är det som är tufft med att röka? (Hoppas du var ironisk, annars är du barnslig på mer än ett sätt).

Har bara skummat inläggen och minns ej exakt vad ni skrivit men det var nåt inlägg där någon tyckte att vi skulle inte komma med pekpinnar till rökare för det gör vi minsann inte till överviktiga, eller nåt i den stilen. Egentligen vill jag respektera trå

🙂

Det var jag som skrev det, Allie, utan någon som helst värdering i huruvida rökning/övervikt är störande eller inte.

Det som diskuterades var rökningens farlighet, med långa pekpinnar mot bl a TS, som uttryckligen hade avböjt sådana. Jag reagerade på det

TS frågade efter fler rökare som tränar och var intresserad av deras erfarenheter av rökningens effekter på träningen. Men istället kommer ett antal påhopp om rökningens skadeverkningar, vilka hon säkert är medveten om. Det var ju precis det hon inte vill

Inlägg som klagar på att trådar går en liten smula ot (mer är det inte här) är i mitt tycke irrelevanta och ointressanta.