Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det här med rökning har varit uppe på andra träningsrelaterade forum. Jämfört med vad jag där läst tidigare så blev det här en ovanligt öppen diskussion där olika åsikter fått komma fram. Annars brukar det vara mer regel än undantag att omgående såga röka

Christer: jag förstår punkt 1 tom 4. Det du säger är inget nytt för mig(antagligen inget nytt för andra rökare heller) och jag MENAR inte att rökare har rätt röka bara för att andra icke-rökare som rökare förstör miljön och sig själva på andra vis. Vad ja

"Jag tycker bara att folk tjatar så förbannat och JA Stina det är en häxjakt(läs: trendigt att tjata och hacka på rökare) på rökare nu för tiden."

Utmärkt.

Bra, Anna-Carolina och Patrik!
Jag gillar inte heller att få självklarheter uppkörda i ansiktet av självpåtågna hälsoprofeter.
Även om rökning inte tillhör mina största laster.

Överhuvudtaget är det rätt respektlöst att anse sig ha rätt att oombedd argum

Hade skrivit ett långt inlägg om nära familjemedlemmar och cancer men beslöt att inte posta det, man vill ju inte riskera framstå som en självpåtagen hälsoprofet 🙁

Min mamma dog i lungcancer, 56 år gammal. Jag var 24 då, och vårdade henne sista tiden.

Trots det tycker jag att TS´önskan om att slippa tjat och pekpinnar bör respekteras. Så jag håller helt med bl a Patrik i det som skrivs.

När ska alla överviktiga me

@ Anna-Carolina Veber
Vilken cigg är god?

Är själv ickerökare sen 2 månader och det är UNDERBART.

.K

Miss flugvikt har börjat motionera, jogga - trots storrökande, det är väl en bra start mot ett hälsosammare liv? Ett steg i taget, lättare att lyckas i slutändan då än om man ska sluta röka, börja träna, äta rätt osv samtidigt. Den goda cirkeln är ju fakt

Jag beklagar det som hände din mamma sylvia, fruktansvärt!

"Stina: jag har inget direkt bra argument för rökning mer än att det är jävligt gott ibland och att det är tufft så klart.Smiley"

Självklart är det gott ibland, kanske en av tio eller så, det är i alla fall minnet jag har. För det var ett par om dagen so