Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man en löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Bra replik, Kristina! Men du glömde allt berätta när du själv började känna så? Var det nån speciell händelse eller bara kändes det så där ändå utan nån särskild yttre orsak? Oavsett vad alla andra tycker.

A / still going to run

Jag tror snarare jag är en skidåkare som tycker vintern är för kort och springer på sommaren ... Men jag är flera andra saker också.

Nu har jag mediterat över frågeställningen och kommit fram till att jag tycker nog att "löpare" eller som i mitt fall, som jag skrev i början på tråden, "en sån som springer" blir man nog i den stund man slutar att fundera på om man är det eller ej. Det ä

Anders: När jag springer! 😀

Fast jag löper inte, för det gör tikar. 😉

Är inte du en tik?(H)

Kristina:
Angående "vilka som får vara med i gänget".

Jag tror att definitioner på saker och ting är av godo eftersom de hjälper oss att strukturera upp och hantera vår omvärld. Oavsett hur vetenskapliga definitionerna är. Och angående gänget "löpare" ä

För mig är det viktigt att vara med i gänget, och att alla som vill får vara med i gänget.

Att springa motionslopp stärker ofta gemenskaphetskänslan, alla kämpar på efter sina förutsättningar osv. Att få höra kommentarer från publiken som "vad har du at

Fråga till Lena från en som inte sprungit ett individuellt lopp på 30 år (men ska göra det under 2010!) Är detta verkligen sant? Finns det publik som står och säger så, då ska man bli förbannad. Och så tänker jag dessutom att det är nog inga riktiga löpar

Va! Lova mig löparkamrater, att om någon säger så kränkande saker som Lena beskriver, lova mig då att ni slår dem på njurarna tills de kissar blod!

Oj. Ovanstående kanske lät lite väl brutalt. Säg åt dem på ett sätt så de förstår i alla fall.