Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Emil: Använder du IE7? Jag har just lagat några buggar som gjorde att IE7 inte fixade det hela särskilt bra. Gå till hem-sidan och refresha med knappen i din webbläsare (eller F5 på PC eller Kringla-R på Mac)

Kontrasten: Självklart ska det vara lätt att

Det är inte kontrasten mellan olästa och lästa inlägg som är dålig. Det är kontrasten av grå text på grå botten som är dålig.

Jag gillar inte de nya färgerna. Jag har svårt att läsa när kontrasten är för dålig. Den ljusblå färgen är alldeles på tok för ljus. Just nu sitter jag och skriver på en ipad och då kapar den texten i högerkanten med ett -två ord.

Bagatell på det stora hela, kanske, men jag skulle önska att "Gå vidare till nästa diskussion med olästa inlägg" var en knapp av samma storlek som "Svara på diskussionen" och "Markera som ointressant", istället för en länk med små bokstäver längst ner på

Läskigt gränssnitt tycker jag, det gamla var mer lättläst. Men kanske bara vanans makt? Vet inte hur det är med ev nya funktioner, men vad gäller layouten var det INTE nån förbättring

Och "markera som ointressant" är fortfarande en knapp där man borde komma vidare efter att han tryckt på den. Har man bestämt sig för att trycka på den vill man väl knappast vara kvar på sidan i fråga eller?

Om man har Firebug kan man ta bort "color: #444444;"
då försvinner den grå smeten och texten blir svart, ända tills man uppdaterar sidan.

styles2.0.7.css

body {
background: url("../_images/bg-pattern-blue2.png" ) repeat-x scroll 0 0 #FFFFFF;
(t-) c

Skulle också gärna se "Gå vidare till nästa diskussion med olästa inlägg" som knapp. En länk där längst nere för att komma till olästa diskussioner skulle också vara bra. Jag vill gärna välja vilken diskussion jag ska läsa härnäst. Nu måste jag gå längst

Layouten är tråkig. Rund och pastellig och precis som alla andra hemsidor som görs just nu, har webbdesigner slutat vara kreativa?! Det ser mjäkigt och kopierat ut.

Jag är inte imponerad över utseendet. Över funktioner och uppbyggnad av sidorna (flikar,

Oj vad mycket bättre det blev när man kom hem till sin egen dator/skärm, jätteskillnad på kontrasten vit/grå mot jobbdatorn/skärmen. Det är lugnt, chefen är inte medlem än. (t+)