Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNyheter från FunBeatNya användarvillkor
You need to log in to create posts and topics.

Hur man ens kan dra en parallell mellan att kalla någon "n*ger" och "hora" begriper jag inte. Säger nog mer om din människosyn än min.

Vad säger det om min människosyn?

Jag undrar hur mörk man måste vara i skinnet för att kallas "svart" eller "n*ger".

Jag blir ganska mörk på somrarna pga mina gener... Är jag "svart" då?

Mikael S,
Nu är du snurrig. T ex Språknämnden och Wikipedia kan vi väl kalla för vederhäftiga källor (relativt det allmänna och enskilda tyckandet på FB)? Och då framgår det tydligt att ordet "neger" domineras av negativa värden (även om det såklart finns

Härligt, ett personangrepp, way to go. Misstänkte att du inte ville debattera egentligen, utan bara trycka ned mig med din toleranta ståndpunkt

Två någorlunda vederhäftiga källor, Språknämnden och svenska Wiki, figurerar i tråden där en anger ordet som u

Hur orkar ni?

Hela den här tråden är ett tydligt tecken på att ingen bryr sig ett dyft om användarreglerna. Som ett extra hån så sköts diskussionen just i den tråd där de presenteras 🙂
Dags att hårdmoderera här om de skall fylla något syfte.

I frågan om ordet neger

Får man säga finska pinnar, apropå bakverk och delad smak?

Mikael S,
Du verkar desperat när du hänger upp din argumentation på huruvida "neger" alltid och av alla är negativt laddat. Det tror jag ingen hävdat. Vill du påstå att jag har fel när jag säger att ordet ofta av den breda allmänheten uppfattas som nedsät

Nu är det nog dags att illblattingen kommer med trådens soundtrack.