Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 13:10Hur man ens kan dra en parallell mellan att kalla någon "n*ger" och "hora" begriper jag inte. Säger nog mer om din människosyn än min.
Hur man ens kan dra en parallell mellan att kalla någon "n*ger" och "hora" begriper jag inte. Säger nog mer om din människosyn än min.
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 13:31Vad säger det om min människosyn?
Vad säger det om min människosyn?
Quote from Elias Engqvist on 15 June 2012, 13:47Jag undrar hur mörk man måste vara i skinnet för att kallas "svart" eller "n*ger".
Jag blir ganska mörk på somrarna pga mina gener... Är jag "svart" då?
Jag undrar hur mörk man måste vara i skinnet för att kallas "svart" eller "n*ger".
Jag blir ganska mörk på somrarna pga mina gener... Är jag "svart" då?
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 13:56Mikael S,
Nu är du snurrig. T ex Språknämnden och Wikipedia kan vi väl kalla för vederhäftiga källor (relativt det allmänna och enskilda tyckandet på FB)? Och då framgår det tydligt att ordet "neger" domineras av negativa värden (även om det såklart finns
Mikael S,
Nu är du snurrig. T ex Språknämnden och Wikipedia kan vi väl kalla för vederhäftiga källor (relativt det allmänna och enskilda tyckandet på FB)? Och då framgår det tydligt att ordet "neger" domineras av negativa värden (även om det såklart finns
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 14:13Härligt, ett personangrepp, way to go. Misstänkte att du inte ville debattera egentligen, utan bara trycka ned mig med din toleranta ståndpunkt
Två någorlunda vederhäftiga källor, Språknämnden och svenska Wiki, figurerar i tråden där en anger ordet som u
Härligt, ett personangrepp, way to go. Misstänkte att du inte ville debattera egentligen, utan bara trycka ned mig med din toleranta ståndpunkt
Två någorlunda vederhäftiga källor, Språknämnden och svenska Wiki, figurerar i tråden där en anger ordet som u
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 14:22Hur orkar ni?
Hur orkar ni?
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 14:34Hela den här tråden är ett tydligt tecken på att ingen bryr sig ett dyft om användarreglerna. Som ett extra hån så sköts diskussionen just i den tråd där de presenteras 🙂
Dags att hårdmoderera här om de skall fylla något syfte.I frågan om ordet neger
Hela den här tråden är ett tydligt tecken på att ingen bryr sig ett dyft om användarreglerna. Som ett extra hån så sköts diskussionen just i den tråd där de presenteras 🙂
Dags att hårdmoderera här om de skall fylla något syfte.
I frågan om ordet neger
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 14:36Får man säga finska pinnar, apropå bakverk och delad smak?
Får man säga finska pinnar, apropå bakverk och delad smak?
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 14:46Mikael S,
Du verkar desperat när du hänger upp din argumentation på huruvida "neger" alltid och av alla är negativt laddat. Det tror jag ingen hävdat. Vill du påstå att jag har fel när jag säger att ordet ofta av den breda allmänheten uppfattas som nedsät
Mikael S,
Du verkar desperat när du hänger upp din argumentation på huruvida "neger" alltid och av alla är negativt laddat. Det tror jag ingen hävdat. Vill du påstå att jag har fel när jag säger att ordet ofta av den breda allmänheten uppfattas som nedsät
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 15:12Nu är det nog dags att illblattingen kommer med trådens soundtrack.
http://youtu.be/py9LAxWGP_A
Nu är det nog dags att illblattingen kommer med trådens soundtrack.