Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNyheter från FunBeatNya användarvillkor
You need to log in to create posts and topics.

Får man säga " finska pinnar" frågar du...

Jag undrar: Får man säga "pilska finnar"?

Vi kan välja om vi vill ha ett forum för paragrafryttare där vi enbart tillåter ord som finns med i svenska akademins ordlista, eller så kan vi ha ett forum där vi tillåter en öppen diskussion med högt i tak, men där personangrepp och off-topic tramsande

Intressant att inte gilla paragrafryttare men ändå välja att visa regelbrott inte skall tolereras.

Intressant är också att paragrafryttarna stöder sig på byråkratfakta vilket de har rätt till enligt Stockholms Riksdag.

Underligt är väl att ingen av dessa talar om de fördelar som svarta har. Hur bra de är på en mängd områden.

Positiva omdömen om svar

K-G:

"Nu finns det ju personer här som vet hur vi andra skall lyda, så vad gör det om 10 svarta ställs mot 10 "som vet bäst". "

Det är inte alltid kul att gå in som ensam eller en av några få personer som tillhör en minoritetsgrupp som behandlas som dis

Då blir det ju dessutom som om den personen ska representera ALLA mörkhyade och vad de tycker och tänker om ordets vara eller icke-vara. Känns ju inte sådär jättekul för den personen.
Ovanstående har du skrivit i den här tråden.
Du skriver inte att det i

Ska man vara kryptoanalytiker eller pårökt för att förstå?

Jag har inte skrivit att finne inte får användas, däremot under finskhetsrörelsen slutade man använda det om "svensktalande finnar" som därefter blev finlandssvenskar eller finländare (finnar och finlandssvenskar), medan t ex diverse framträdande personer

Anders.
När jag snällt ber någon om ett förtydligande får jag då och då ett spydigt svar : Googla.
Här kom ju spydigheten på stubinen.

Men:
Den svarta gazellen = Wilma Rudolph
Rom-olympiaden 1960.

Det var där som Abebe Bikila vann marathonloppet bar

K-G:

Du missförstår min poäng och tolkar mig som om att jag förutsätter att antalet mörkhyad skulle vara lågt. Jag förutsätter inga antal. Däremot så måste någon vara först, oavsett hur många som finns/inte finns. Att vara den personen i sådana här samma