Quote from Elias Engqvist on 13 June 2012, 19:12K-G:
"99%" - tror du på det?
"Om man är snäll så borde väl det räcka" - ja, det borde det, men tyvärr gör det ju inte det.
Tex var det ju en hel del snälla människor som strök med i Ruanda för några år sen. Eller i forna Jugoslavien...osv osv
Nä K-G
K-G:
"99%" - tror du på det?
"Om man är snäll så borde väl det räcka" - ja, det borde det, men tyvärr gör det ju inte det.
Tex var det ju en hel del snälla människor som strök med i Ruanda för några år sen. Eller i forna Jugoslavien...osv osv
Nä K-G
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 19:28Anders R.
Det finns x antal gudar + y antal politiker.Jag har gått igenom Harlem nattetid på 60-talet tillsammans med en kompis - de andra 15 vågade ej följa med. Jag har gjort en hel del till som ansetts dummare än dumt av VITA BYRÅKRATER som gärna va
Anders R.
Det finns x antal gudar + y antal politiker.
Jag har gått igenom Harlem nattetid på 60-talet tillsammans med en kompis - de andra 15 vågade ej följa med. Jag har gjort en hel del till som ansetts dummare än dumt av VITA BYRÅKRATER som gärna va
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 19:44Jag gillar att förstå vad folk menar. Ibland går jag bet. Som nu.
Jag gillar att förstå vad folk menar. Ibland går jag bet. Som nu.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 19:53Det går ut mer än det går in.
/Ironiska generationen
Det går ut mer än det går in.
/Ironiska generationen
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 21:23Många som beklagar sig över hur lite det behövs för att folk skall känna sig kränkta i dagens samhälle verkar ganska kränkta över att inte få uttrycka sig exakt som de vill.
Många som beklagar sig över hur lite det behövs för att folk skall känna sig kränkta i dagens samhälle verkar ganska kränkta över att inte få uttrycka sig exakt som de vill.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 22:37Här är man på semester i några dagar och kommer tillbaka till ett förändrat Funbeat!
Angående n-ordet så kan det nog klassas som hets mot folkgrupp.
Det finns många negativt laddade ord som inte bör användas på ett forum. Hoppas nu att de nya reglerna
Här är man på semester i några dagar och kommer tillbaka till ett förändrat Funbeat!
Angående n-ordet så kan det nog klassas som hets mot folkgrupp.
Det finns många negativt laddade ord som inte bör användas på ett forum. Hoppas nu att de nya reglerna
Quote from Catharina Brattlin on 13 June 2012, 23:04Jag har läst de två trådar i Simgruppen som så uppenbart har väckt anstöt och fick för mig att söka upp ordet "neger" och vad det symboliserar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Neger
Som det ser ut är det först i nutid ordet anses vara kränkande och dåligt.
Jag har läst de två trådar i Simgruppen som så uppenbart har väckt anstöt och fick för mig att söka upp ordet "neger" och vad det symboliserar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Neger
Som det ser ut är det först i nutid ordet anses vara kränkande och dåligt.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 23:31Pippi Långstrump skulle tex ha en egen liten negerflicka som fläkta henne på en söderö.
Pippi Långstrump skulle tex ha en egen liten negerflicka som fläkta henne på en söderö.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 23:48Jag tror inte neger är hets mot folkkgrupp. Det skulle kanske kunna bli det i "rätt" sammanhang men det lär inte bli någon fällande dom i domstol bara för att man säger neger.
Det som jag frågar mig är: varför är det viktigt att få säga neger? Om andra t
Jag tror inte neger är hets mot folkkgrupp. Det skulle kanske kunna bli det i "rätt" sammanhang men det lär inte bli någon fällande dom i domstol bara för att man säger neger.
Det som jag frågar mig är: varför är det viktigt att få säga neger? Om andra t
Quote from Elias Engqvist on 13 June 2012, 23:50Jag skulle vilja säga att just använda ett ord som delar in människor i olika grupper pga av hudfärg är det första steget mot rasism. Vi blandar ofta ihop orden rasism och rasdiskriminering. Men det går ju i två steg. Först måste man gruppera folk - sen d
Jag skulle vilja säga att just använda ett ord som delar in människor i olika grupper pga av hudfärg är det första steget mot rasism. Vi blandar ofta ihop orden rasism och rasdiskriminering. Men det går ju i två steg. Först måste man gruppera folk - sen d