Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag satt och letade ny cykeldator och snubblade över den här

http://www.maxpuls.se/cykeltillbehor/cykeldatorer/wahoo-fitness-rflkt-cykeldator-via-bluetooth-till-iphone

Är det nån som vet hur den fungerar ihop med Funbeat-appen?

Jag tilltalas av iden at

Nej, vi har inte stöd för rflkt ännu. Om vi märker stort intresse bland medlemmarna kommer vi titta på det. Wahoo har en riktigt bra vattentät telefonhållare för montering på styret. Den kanske kan vara ett alternativ?

http://eu.wahoofitness.com/devices/

Det är så klart ett alternativ, men om man vill se data, som tex puls och hastighet så får man ha skärmen på och då kommer det här med batteritid in.

Det är förmodligen lika bra att vänta och se om det kommer en iwatch.

Hej...igen.

iOS 7.1
FunBeat 3.0.17.001
Spotify streaming
48% batteri när jag startade

Telefonen kraschar efter 3,82 km. Försöker starta om, "low bat", springer vidare någon minut sedan går telefonen att starta igen. 44% bat kvar. Klickar på FunBeat-appe

Det här med "low bat" - det är inte att tfn har blivit för kall då? Min iphone har dött med liknande symptom då jag har varit ute o sprungit i minusgrader och inte haft den så den hällt värmen!

Tror inte temperaturen har spelat in. Är omkring 10 plusgrader här i Lund där jag springer. Men tack ändå för förslaget!

iOS 7.1
FunBeat 3.0.19.001
mp3:or (ej streamat)
75% batteri när jag startade
10,33 km
Krash

Försöker starta om, "low bat", springer vidare någon minut sedan går telefonen att starta igen. 55% batteri kvar. Vågar inte starta FunBeat-appen igen utan spring

PS: 5 grader i Lund just nu. Säkert någon grad varmare när jag började springa för någon timme sedan.

Funkar pulsfunktionen i appen ihop med Polars pulsband?

Ja, Polar har Bluetooth LE-pulsband. Dessa funkar med appen. Bluetooth LE (även kallat Bluetooth Smart och ibland Bluetooth 4.0) är så pass väl definierad så alla pulsband som håller sig till standarden ska fungera med appen. Vi har bara sett små skillnad