Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 21:12Det här är alltså saker jag bör vara uppmärksam på, och kan behöva anpassa planeringen efter:
Tempoökningen på långpasset kanske är för tuff(David), och kanske inte(Daniel, Jonas).
- Jag kör 12Veckor utan tempoökning, från den 5/4 börjar jag med 20 min
Det här är alltså saker jag bör vara uppmärksam på, och kan behöva anpassa planeringen efter:
Tempoökningen på långpasset kanske är för tuff(David), och kanske inte(Daniel, Jonas).
- Jag kör 12Veckor utan tempoökning, från den 5/4 börjar jag med 20 min
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 21:14med tanke på hur oerhört svårt det är för vuxna att lära in ett nytt kordinativt beteende så tycker jaginte att man ska blanda tekniker. jag tycker inte heller att man ska springa mer än vad hela kroppen tillåter, inte bara flåset.
allt annat är slarv i
med tanke på hur oerhört svårt det är för vuxna att lära in ett nytt kordinativt beteende så tycker jaginte att man ska blanda tekniker. jag tycker inte heller att man ska springa mer än vad hela kroppen tillåter, inte bara flåset.
allt annat är slarv i
Quote from Urban Nilsson on 4 December 2007, 21:23Erik: Jag tycker du verkar ha koll på läget. Lyssna på kroppen så kommer det nog gå bra.
Jessica: Allt är inte svart eller vitt. Jag skulle inte kalla den stil man kör i början som en stil. Snarare ett slags hasande eller stolpande för att tvinga kroppen
Erik: Jag tycker du verkar ha koll på läget. Lyssna på kroppen så kommer det nog gå bra.
Jessica: Allt är inte svart eller vitt. Jag skulle inte kalla den stil man kör i början som en stil. Snarare ett slags hasande eller stolpande för att tvinga kroppen
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 21:36det är ju inte direkt svårt att lära sig springa rätt. tar en kvart ungefär.
jag inser inte logiken i ditt resonemnag daniel? varför ska man springa fel och bli småskadad hela tiden när det är så lätt att lära sig?
det är ju inte direkt svårt att lära sig springa rätt. tar en kvart ungefär.
jag inser inte logiken i ditt resonemnag daniel? varför ska man springa fel och bli småskadad hela tiden när det är så lätt att lära sig?
Quote from Urban Nilsson on 4 December 2007, 22:07Jessica: Har du aldrig varit nybörjare? När jag började springa var allt fokus på att bara komma framåt. Hade någon börjat lägga på mig teknik då hade jag, med största säkerhet, stannat i soffan. Jag tror inte att jag är unik i det avseendet. Där av min p
Jessica: Har du aldrig varit nybörjare? När jag började springa var allt fokus på att bara komma framåt. Hade någon börjat lägga på mig teknik då hade jag, med största säkerhet, stannat i soffan. Jag tror inte att jag är unik i det avseendet. Där av min p
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 22:11klart jag är nybörjare. i många ämnen kommer jag alltid att vara det.
vad gör det bättre och nybörjar vänligt att spendera en massa pengar på dyra löparskor som ändå bara ger en dåligt löpsteg?
klart jag är nybörjare. i många ämnen kommer jag alltid att vara det.
vad gör det bättre och nybörjar vänligt att spendera en massa pengar på dyra löparskor som ändå bara ger en dåligt löpsteg?
Quote from Urban Nilsson on 4 December 2007, 22:22Ok, jag ger upp. Om du inte förstår att det kan vara för mycket för en nybörjare att blanda in teknik, när man kämpar för att över huvud taget komma framåt, kommer du nog inte att förstå ändå.
God natt. 🙂
Ok, jag ger upp. Om du inte förstår att det kan vara för mycket för en nybörjare att blanda in teknik, när man kämpar för att över huvud taget komma framåt, kommer du nog inte att förstå ändå.
God natt. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 22:24jag förstår precis daniel, men jag vet också vad som är snabbaste vägen framåt.
jag förstår precis daniel, men jag vet också vad som är snabbaste vägen framåt.
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 22:26Med en cykel?
Med en cykel?
Quote from Galderma Fritidsförening on 4 December 2007, 22:42Jag håller med Daniel. Ser mig själv som nybörjare. Jag började springa seriöst i somras men först nu under hösten/början av vintern har jag börjat tänka mer och mer på tekniken. Hittills har jag bara fokuserat på att ta mig framåt i motionsspåret och på
Jag håller med Daniel. Ser mig själv som nybörjare. Jag började springa seriöst i somras men först nu under hösten/början av vintern har jag börjat tänka mer och mer på tekniken. Hittills har jag bara fokuserat på att ta mig framåt i motionsspåret och på