Quote from Urban Nilsson on 5 December 2007, 08:27Josefin: Tack. Du fick fram det jag menade.
Josefin: Tack. Du fick fram det jag menade.
Quote from Catharina Brattlin on 5 December 2007, 08:46Jag håller också med Daniel, och alla andra, som menar att löptekniken i form av särskilda fotinsättningar kommer när man är mer "van" vid löpning.
När jag började springa (läs lufsa) hade jag ingen aning om att det fanns olika löpsteg, utan sprang så so
Jag håller också med Daniel, och alla andra, som menar att löptekniken i form av särskilda fotinsättningar kommer när man är mer "van" vid löpning.
När jag började springa (läs lufsa) hade jag ingen aning om att det fanns olika löpsteg, utan sprang så so
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 08:48Jag tycker det är lite väl mycket att köra två av tre pass i så hög intensitet, iallafall så här års.
Jag tycker det är lite väl mycket att köra två av tre pass i så hög intensitet, iallafall så här års.
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 08:52Jag tror löpskolning är det mest underskattade inom löpning. Som Jessica skriver: det behöver bara ta en kvart för att ungefär fatta hur man ska göra. Sen kan man ju lägga in det själv när man springer, avsluta varje långpass med 1 minut vacker löpning, k
Jag tror löpskolning är det mest underskattade inom löpning. Som Jessica skriver: det behöver bara ta en kvart för att ungefär fatta hur man ska göra. Sen kan man ju lägga in det själv när man springer, avsluta varje långpass med 1 minut vacker löpning, k
Quote from Urban Nilsson on 5 December 2007, 08:54Enligt Foremans Institute of Running i South Carolina är det det enda möjliga sättet att inte bli utsliten. Sök bland trådarna här på FB och sök efter FIRST. Jag la upp deras program för marathon förra året (tror jag). Principen för dem är att enbart kval
Enligt Foremans Institute of Running i South Carolina är det det enda möjliga sättet att inte bli utsliten. Sök bland trådarna här på FB och sök efter FIRST. Jag la upp deras program för marathon förra året (tror jag). Principen för dem är att enbart kval
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 09:01Jag ligger lite mitt emellan i åsikter här.
Jag håller på och ändrar mitt löpsteg och det känns bra förutom att det känns inte som jag kan slappna av lika bra på de långsamma passen. På de snabba passen så bara flyger man fram. så just nu är de långsamma
Jag ligger lite mitt emellan i åsikter här.
Jag håller på och ändrar mitt löpsteg och det känns bra förutom att det känns inte som jag kan slappna av lika bra på de långsamma passen. På de snabba passen så bara flyger man fram. så just nu är de långsamma
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 09:14Sen glömde jag skriva det också att jag tycker att man ska ändra löpsteget och springa alla pass med "det vackra löpsteget", inte bara ändra sista minuterna av säg ett trettiominuters pass. Det är antingen eller. Jag har fått dra ner lite på mina långa pa
Sen glömde jag skriva det också att jag tycker att man ska ändra löpsteget och springa alla pass med "det vackra löpsteget", inte bara ändra sista minuterna av säg ett trettiominuters pass. Det är antingen eller. Jag har fått dra ner lite på mina långa pa
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 09:16Daniel,
Jag vet att vi har olika åsikter där, eller kanske snarare olika filosofier. Jag tror på motsatsen, att hög volym är bra och att tempot ska ökas senare inför säsongen. Dock är ju den metoden du snackar om väldigt tidseffektiv, så jag skulle kunna
Daniel,
Jag vet att vi har olika åsikter där, eller kanske snarare olika filosofier. Jag tror på motsatsen, att hög volym är bra och att tempot ska ökas senare inför säsongen. Dock är ju den metoden du snackar om väldigt tidseffektiv, så jag skulle kunna
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 09:18Det kan vara svårt att springa hela pass med ett nytt löpsteg. Därför kan det vara bra att lägga in nån minut här och där där du bara fokuserar på just detta. Precis som med teknikträning i andra idrotter. Att avsluta med fin teknik är extra bra, har iall
Det kan vara svårt att springa hela pass med ett nytt löpsteg. Därför kan det vara bra att lägga in nån minut här och där där du bara fokuserar på just detta. Precis som med teknikträning i andra idrotter. Att avsluta med fin teknik är extra bra, har iall
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 10:24Äh jag tycker man ska ta tjuren vid hornen och köra helt på bra löpsteg. Visst det kommer vara tungt och man får en jäkla träningsvärk i vaderna men det försvinner efter några veckor. Jag tror jag är starkare än någonsin i mina vader =)
Äh jag tycker man ska ta tjuren vid hornen och köra helt på bra löpsteg. Visst det kommer vara tungt och man får en jäkla träningsvärk i vaderna men det försvinner efter några veckor. Jag tror jag är starkare än någonsin i mina vader =)