Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu har du ju fått dina svar Karin H, men jag reflekterar ändå lite allmänt över det hela.

Även jag har fått PM, men han har inte lagt till mig på kompislistan. Jag kan inte säga att jag reagerade på något särskilt sätt. Jag har fått PM av främmande pers

Elin: om han ändå hade tagit kontakt med oss hade det ju inte varit något problem alls, men jag antar att även du enbart har fått standardmailet. Du är nöjd och tycker detta är fullt normalt och trevligt.

Jag har varken träffat dig eller Fredrik som jag

han kanske sitter och läser nu

Jag börjar nog inte oroa mig förrän killen verkligen visar på att han har gjort seriösa efterforskningar på just mig och verkar ha skumma avsikter. Bara addera en som träningskompis platsar inte riktigt in där. Han har inte addat mig i alla fall. (t+)

Netikett är ju lite lurigt. Jag har själv någon gång funderat på att lägga till någon men låtit bli för att det känns påfluget. Samtidigt tillför ju som elin säger inte funktionen någonting. Men terminologin kompis i sammanhanget gör ändå att man uttrycke

Ja jag har också enbart fått standardmailet, och det har hänt ett flertal gånger förut också så det faller nog inom ramen för "normalt" för mig. Konstigare saker har hänt och jag är nog rätt luttrad i sammanhanget. 🙂

Edit: Jag är själv inte lika snabb

Kan ju tillägga att jag också har blivit tillagd av samma person av allt att döma. Även om jag inte skräms av det (springer inga kartlagda rundor och är alltså lite svårstalkad) så tyckter jag att det är lite smått underligt i alla fall.

Jag ser detta som ett icke-problem, men relaterat är ett förbättringsförslag jag skickade till Olle för snart två år sedan:

---
"Ett förbättringsförslag är att man skulle kunna markera vad man vill få med i nyhetsflödet för enskild person på kompislistan

+1 på Fredrik. Jag tror att alla måste följa sin magkänsla och dra gränsen där var och en tycker att det inte känns ok. Å andra sidan är det också bra träning att bara se saker för vad de är utan att lägga en massa orationella känslor i allt. 🙂

Jag tror att en funktion ungefär som den på facebook, dvs. att man måste bli godkänd som kompis, skulle fungera bra.