Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 11:35enligt McMillan så ska jag klara att springa maran på 4.52
det kan jag ju drömma om allafall
enligt McMillan så ska jag klara att springa maran på 4.52
det kan jag ju drömma om allafall
Quote from Susan Hartley on 24 May 2011, 11:36Enligt McMillan ska jag springa maran på 3:28. Det drömmer jag om! 😉
Enligt McMillan ska jag springa maran på 3:28. Det drömmer jag om! 😉
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 11:42Enligt Jack Daniels: Baserat på mitt halvmararesultat (1:44) borde jag klara 3:36 på maran och det drömmer jag också om och har jag en bra dag så kan jag nog komma nära.
Enligt Jack Daniels: Baserat på mitt halvmararesultat (1:44) borde jag klara 3:36 på maran och det drömmer jag också om och har jag en bra dag så kan jag nog komma nära.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:08Lars: "Jag har fått intrycket att många som springer "lite" (säg, mindre än 10 mil i veckan, men jag vet inte exakt), verkar ha svårt att komma ner i de tider på längre distanser som beräknas från kortare distanser enligt Daniels och McMillan."
Mackan: "
Lars: "Jag har fått intrycket att många som springer "lite" (säg, mindre än 10 mil i veckan, men jag vet inte exakt), verkar ha svårt att komma ner i de tider på längre distanser som beräknas från kortare distanser enligt Daniels och McMillan."
Mackan: "
Quote from Jonny Persson on 24 May 2011, 12:20Tänk tvärtom i stället Markus. Om du är fullt tränad för maraton så kan du förväntas klara de andra tiderna ner till kanske 10 km. Sen är det stor risk att bristen på snabbhetsträning gör att du inte klarar de kortare distanserna.
Eller åt andra hållet.
Tänk tvärtom i stället Markus. Om du är fullt tränad för maraton så kan du förväntas klara de andra tiderna ner till kanske 10 km. Sen är det stor risk att bristen på snabbhetsträning gör att du inte klarar de kortare distanserna.
Eller åt andra hållet.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:23Jag är ingen mara-löpare men tycker definitivt McMillan stämmer bättre än studenternas, dessutom är studenterna hopplös för "långsamma löpare" som sagt man kanske måste springa 100 km/v för att den ska stämma?
Roade mig med intervaller igår, sprang 800 m
Jag är ingen mara-löpare men tycker definitivt McMillan stämmer bättre än studenternas, dessutom är studenterna hopplös för "långsamma löpare" som sagt man kanske måste springa 100 km/v för att den ska stämma?
Roade mig med intervaller igår, sprang 800 m
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:26Jag har motsatt erfarenhet. Studenternas stämmer hyfsat, medan jag skulle få jobba en del för att komma ner i tiderna de andra anger för marathon.
Jag har motsatt erfarenhet. Studenternas stämmer hyfsat, medan jag skulle få jobba en del för att komma ner i tiderna de andra anger för marathon.
Quote from Jonny Persson on 24 May 2011, 12:27Som jag påpekat ett antal gånger tidigare så finns inte tabellen längre på vår hemsida eftersom skaparen av tabellen tycker den stämmer för dåligt. Det är lite synd att folk envisas med att ta fram den ur webbarkiven.
Som jag påpekat ett antal gånger tidigare så finns inte tabellen längre på vår hemsida eftersom skaparen av tabellen tycker den stämmer för dåligt. Det är lite synd att folk envisas med att ta fram den ur webbarkiven.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:28Man måste ju inse att alla de där är schabloner.
Man måste ju inse att alla de där är schabloner.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:30Enligt Daniels ska hans VDOT avspegla någon slags generellt mått på löpprestation. Som jag tolkar det skulle det vara oahängigt hur mycket man tränar. Så om ett 1500m-lopp ger en VDOT på 60 ena veckan, så ska man kunna springa ett (flackt) 10km-lopp på
Enligt Daniels ska hans VDOT avspegla någon slags generellt mått på löpprestation. Som jag tolkar det skulle det vara oahängigt hur mycket man tränar. Så om ett 1500m-lopp ger en VDOT på 60 ena veckan, så ska man kunna springa ett (flackt) 10km-lopp på