Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumGruppträning!Passfantaster hitåt!
You need to log in to create posts and topics.

På step-passen brukar det vara en herre med i 45-årsåldern som är bättre än alla andra, sammanlagt, på brädan *respekt*

Vad jag förstår på era svar så ligger det alltså nåt i att det är ont om män på dessa pass. Jag har ofta undrat varför de tilltalar kvinnor men inte män?

kvinnor har (oftast) koordination. själv är jag helt klart ett undantag, har inte heller fått den feminina genen för snygg handstil. livet är inte rättvist.

Mitt gym måste vara ovanligt då, för där är det rätt gott om män, iaf på BodyPump som jag går. Är ju majoriteten kvinnor men ändå, 10 män har jag nog sett i en klass iaf. 🙂 Har haft manlig instruktör där och även på spinningen.

Per, vet Du, jag har faktiskt relativt många män (till synes i Din ålder) på mina Kick´n Box-pass. De tycker det är tuff träning, och för min del känns det bra att pressa män till det yttersta och knäcka dem i vissa övningar, trots att de är både mycket l

Men jag förstår varför det inte är så många män på pumpen på mitt gym, de blir alltid trackade av instruktören.

"Bosse, du som är kille måste göra alla armhävningarna på tårna, Bosse, lassa på mer på stången osv." Även killar är ju nybörjare någon gång.

Själv har jag naturligtvis aldrig testat dylika pass eftersom jag är man. Vi hade ett pass med motionsgymnastik på jobbet som jag gick och det var bra, fick lite flexibilitet som behövdes efter allt cyklande. Där var vi nog fler män men det kan ju ha att

Jag brukar köra BodyPump och är sällan ensam kille, någon gång har det hänt att det varit nästan lika många grabbar som tjejer, men oftast är det en tre, fyra killar.
På Boxercisen förra säsongen var det nästan alltid 50-50, men nu är det bara nån enstaka

Det var du själv Per som påpekade att män på såna pass är sällsynt; jag har inte jättestor erfarenhet. Minns inte om jag sett ngn kille på stepuppas ... när jag gått på flashgym var fördelningen väl lite annorlunda.
Jobbgympandet - man ser kvinnor i styr

Det är grottmannen i dig Per! 😉 Ni killar vill stajla med stora muskler och lyfta tyngst, sånt är vi inte intresserade av vi vill framstå som bräckliga varelser... 😉 Så vi dansar och skuttar och hoppar runt till musik och tillsammans då vi är oerhört s